Gå til innhold

Nintendo - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utan å ha sett heile konferansa (såg frå pulsmålaren->), så var det for så vidt greie annonseringer. Ikkje det noko "må ha", men det hadde eg ikkje venta heller.

Du er heldig, alt før pulsmåleren var bare snakk om DS, Wii Fit og hvordan de skal klare å få flere casual folk.

Lenke til kommentar
Fikk hvertfall en god latter når de annonserte Vitality Sensor.

Mange har vel fått seg en god latter av hele "vifte-med-henda-kontrolleren". Men nå kjører altså både sony og microsoft i samme sporet for full maskin. "Hoppe-og vifte-og-skrike-som-en-tulling-kontrollere". 360 har jo til og med trykket til med Mii'er. Så nintendo har da absolutt nådd målet sitt, med å revolusjonere spillverden. Og med omtrent 50% av markedet, er det jo helt åpenbart at de treffer som bare f. Spørs hvor lenge det går (jeg tenker det er mer når, ikke om) før vi ser pulsmålere og insulinsprøyter hos sony og microsoft. Slår det like godt ann som resten av nintendos konsept denne generasjonen, så blir det nok snart :)

Lenke til kommentar

Overall en ganske god E3, synes nu jeg. Ikke noe å hoppe gjennom taket for, men de setter i det minste standarden høyere enn i fjor.

Ikke noe Zelda, og alt for mye fokus på casual fortsatt, men...

Super Mario Galaxy 2 er en veldig god nyhet. Enern var en genistrek, designmessig, og et underholdene og variert spill. Men jeg håper toern har noe mer nytt å by på, enn bare Yoshi og litt andre levler. Synes kanskje ikke de skulle brukt "Galaxy"-konseptet enda en gang. Men absolutt en god nyhet.

Metroid-spill, full 3D, med fokus på historie til Wii? Tror kanskje dette kan overraske oss (positivt) kvalitetsmessig. Og vi bør ønske nyheter som dette kanskje enda mer velkommen, enn nok en Mario... Men det spørs jo selvfølgelig på kvaliteten av det.

New Super Mario Bros til Wii så også bra ut. Four-players om man vil, med scoresystem o.l. Absolutt ikke noe å forkaste for min del.

Golden Sun 3 til DS var også en finfin nyhet. GS1 og GS2 var fine, tradisjonelle, RPGs, som er sjeldent å se på de nyeste nintendokonsollene nå til dags (med mindre det er remakes).

Dessuten synes jeg user generated content-muligheter trekker veldig opp :) Muligheten til å bygge egne levler/utfordringer i Mario vs DK og Wario Ware trekker opp! Er ikke helt den store håndholdtfanen, men dette kan godt hende jeg skaffer. Zelda også for den saks skyld. Men ikke noe særlig nytt da.

Nå forventa jeg ikke så mye av konferansen, så jeg er positivt overrasket. Men skal innrømme at nintendo fokuserer litt vel mye på å tjene inn og melke ut på gamle toppselgere... Wii Sports 2 med den nye dingsen f.eks.

Ellers synes jeg alle tre hadde en ganske god presentasjon i år. Og jeg ser frem til litt av hvert utover ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...