Gå til innhold

Junifest 2009 - Gia - Feline

Anbefalte innlegg

Bruker: Gia

Utfordring: Feline

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Canon EOS 5D + Canon EF 50mm f1.4 + Canon EF 24-105 f4

I min verden finnes det egentlig bare en ting som er virkelig verdt å fotografere: katter og det som er relatert til eller assosiert med katter... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Den utilpasse modell

post-138696-1243844140_thumb.jpg

Katten Neko er ikke glad i å bli fotografert. Jeg synes selv at jeg har fanget kroppsspråket hennes der hun viser sin misnøye, hun legger på ørene og setter de store katteøynene sine litt beklemt i meg...

Vitale mål: Canon EOS 5D, EF50mm f/1.4(ny!), ISO 200, f2.0, 1/1600s.

Min første bildeposting der jeg ber om tilbakemeldinger i full offentlighet. :roll:

PS! For dyrevernerne der ute, det å bli tatt bilder av er stort sett det største traumet hun utsettes for her i livet, så det kunne sikkert vært verre... :whistle:

Lenke til kommentar

"A cat is always appropriate."

Litt usikker på hvor mye tilbakemeldinger du ønsker, men kan ta en i BK-stil:

Jeg ser du har fokus på nesetippen istedenfor øynene. Hvis det er autofokusen som gjør det kan du jo prøve litt med manuell fokus og se om du treffer bedre. Dyr og fokus er uansett ikke lett å styre med.

Tror også jeg ville klippet bort den tomme luften til høyre for hodet slik at det [hodet] ikke blir så midtstillt. Det ville også gitt en diagonal fra rygg til øretippen til høyre.

Synes i alle fall du har fanget ansiktsuttrykket der. Blir nok å kikke innom denne tråden etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Dere har forsåvidt begge rett.

Det hvite til høyre er pelsstrå av katten min. Det til venstre er det som er igjen av kattegresset.

Som sagt i Lessis' tråd i går; planter dør når jeg ser litt hardt på dem...

-Fortsatt noen som mener at det er greit at jeg går løs i frihet i Botanisk hage på søndag...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...