Bykatt Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Bruker: Gia Utfordring: Feline Deltakernivå: Pingle Utstyr: Canon EOS 5D + Canon EF 50mm f1.4 + Canon EF 24-105 f4 I min verden finnes det egentlig bare en ting som er virkelig verdt å fotografere: katter og det som er relatert til eller assosiert med katter... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 1. Den utilpasse modell Katten Neko er ikke glad i å bli fotografert. Jeg synes selv at jeg har fanget kroppsspråket hennes der hun viser sin misnøye, hun legger på ørene og setter de store katteøynene sine litt beklemt i meg... Vitale mål: Canon EOS 5D, EF50mm f/1.4(ny!), ISO 200, f2.0, 1/1600s. Min første bildeposting der jeg ber om tilbakemeldinger i full offentlighet. PS! For dyrevernerne der ute, det å bli tatt bilder av er stort sett det største traumet hun utsettes for her i livet, så det kunne sikkert vært verre... Lenke til kommentar
sagat3 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Søt katt Det virker som at øynene er litt ute av fokus, kanskje en blender ned ville fått hele ansiktet i fokus, eventuelt flyttet fokusplanet en tanke bakover. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 "A cat is always appropriate." Litt usikker på hvor mye tilbakemeldinger du ønsker, men kan ta en i BK-stil: Jeg ser du har fokus på nesetippen istedenfor øynene. Hvis det er autofokusen som gjør det kan du jo prøve litt med manuell fokus og se om du treffer bedre. Dyr og fokus er uansett ikke lett å styre med. Tror også jeg ville klippet bort den tomme luften til høyre for hodet slik at det [hodet] ikke blir så midtstillt. Det ville også gitt en diagonal fra rygg til øretippen til høyre. Synes i alle fall du har fanget ansiktsuttrykket der. Blir nok å kikke innom denne tråden etterhvert. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Dette synes jeg var en god start, spent på hvordan du klarer å opprettholde variasjon med et tema som (tilsynelatende) er såpass smalt. Ellers enig med forrige poster ang fokus på øyne og litt crop. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Fint portrett av en rasekatt dett der... RandiA Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 2. Bevegelse 1/13s, f2.8, ISO 800 Katter er raske dyr. Raskere enn sin skygge. I hvert fall raskere enn et kamera. Og definitivt raskere enn et menneske rekker å reagere... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Artig effekt du fikk i pelsen på katta. Får en skikkelig følelse av fart. Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Bilde nr 1 synes jeg gir uttrykket "lang i maska" en helt ny dimensjon. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Første pus var veeeldig skeptisk - morsomt bilde av en primadonnapus! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 3. Kattegåte 1/25s, f2.8, ISO 320 Klarer noen å gjette hva dette er...? Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg ville tippe at det kanskje er katten din som er på høyre side. Forresten et kult bilde.. Endret 4. juni 2009 av iamluka Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg tipper det er kattemynten som har begynt å spire Tom Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Dere har forsåvidt begge rett. Det hvite til høyre er pelsstrå av katten min. Det til venstre er det som er igjen av kattegresset. Som sagt i Lessis' tråd i går; planter dør når jeg ser litt hardt på dem... -Fortsatt noen som mener at det er greit at jeg går løs i frihet i Botanisk hage på søndag...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 -Fortsatt noen som mener at det er greit at jeg går løs i frihet i Botanisk hage på søndag...? Det har jeg ingen problemer med Tom Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 4. Kattemat 1/3200s, f2.8, ISO 200 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 5. Kattehale 1/1000s, F/2.8, ISO 100 Kattehaler kan man beviselig finne på ymse steder. Tatt på dagens Akam-treff i Botanisk Hage, Oslo. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 6. Hva skjer'a? 1/13s, f/1.6, ISO 100 Selv innekatter er nysgjerrige på hva som skjer på andre siden av vinduet... Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Ahh Likte veldig godt det siste der ja et flott portrett av en vakker katt Det hadde nok blitt enda litt bedre om du hadde fokus på øynene til katten, kansje noe å ta med seg videre? Endret 12. juni 2009 av Kellendil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå