Gå til innhold

Microsoft - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Nei har du sett, MSN Money viser i mill yen. Yahoo Finance bruker dollar, som ordentlige folk ;)

Størrelsen på selskapene er i posten over er korrekt, uten at det var noen bombe at MS er større enn Sony og Nintendo til sammen.

Ikke akkurat store summer de har da, Sony har 6,9 millioner dollar på bok, ned fra 11,34 mill året før. Nintendo har 9,33 mill, ned fra 11,34. MS har 10,34 milliarder, opp fra 6,11 milliarder.

Spørs om 9,33 mill holder til å utvikle neste generasjon Nintendo-konsoll :p

Edit: Sony har ikke hatt 50 år med overskudd. De annonserte et underskudd for 2008 og advarer mot røde tall også i 2009. Det er lenge siden sist, men 14 år, ikke 50. ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe 50år var tatt ut fra luften ja :p

ja nei det er ikke de helt store summene i cash, men spesiellt nintendo har ganske lav gjeld i forhold til sin egenkapital, noe som bør gi dem ganske frie tøyler. Sony sitt budsjett var en del dystrere lesing.. men men samma kan det væra :)

Jeg bare håper Sony og Nintendo klarer å tilegne seg nok midler til å hamle opp med MS i neste runde, med microsoft sin kompetanse og økonomiske midler tror jeg de kommer til å lage noe helt hinsides heftig noe i neste konsollgenerasjon med full integrasjon mot sine andre produkter..

Lenke til kommentar

Nintendo går med overskudd og MS har masse muskler ja, men de bruker kun ett lite brøkdel av pengene på konsollsatsingen. Så du trenger ikke å beskymre deg for det da de har andre forretningsområder som er mye viktigere og krever større investeringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

siden twitter kommer til xbox så lurer jeg på hva det er. jeg vil ikke ha link til wikipedia, jeg vil ha svaret på norsk og ganske kort.

når kommer twitter og facebook til 360?

Lenke til kommentar

Fordelen for Nintendo er at de har spill som hovedsatsningsområde og som det ble sagt lav gjeldsgrad. Det spørs jo da hva egenkapitalen er bundet opp i, men uansett så er de betydelig bedre skodd for framtiden enn Sony. Når man i tillegg tar med at Sony har mange andre forretningsområder enn spilldivisjonen så er det nok ikke så gode nyheter. De skal ha kudos for å tilsynelatende satse friskt selv om PS3en blør penger for dem. For Microsoft er det samme tilfelle med at spill er en mindre divisjon i Microsofts samlede forretningsområder, men så har de enorme midler tilgjengelig. Har egentlig litt sansen for holdningen. Da Xbox 180en kom ut hadde de mildt sagt abisiøse mål og skulle ta en stor porsjon av spillmarkedet. Gamle ringrever som Nintendo og Playstation syntes vel mest at det var komisk, men det er ingen som ler nå... Samme var det da de skulle "ta" Gran Turismo. Komisk ja, men så la Microsoft musklene sine bak og Forza 3 vs GT5 blir nok neck-to-neck.

Twitter & Facebook kommer med all sannsynlighet i høstoppdateringen til Xbox Dashboardet.

Lenke til kommentar

Seriøst, hvem bryr seg om Facebook og Twitter på Xbox'en? Jeg har hvertfall PC i stua mi, sammen med konsollene mine. Når jeg skal browse Facebook sitter jeg mye heller med mus og tastatur enn Xbox kontrolleren.

Funksjonen å kunne direkte ta opp ting og legge ut på Facebook fra spill er jo en festlig idé, men er liksom ikke på Facern at jeg skryter av mine spillprestasjoner. :p

Lenke til kommentar
Seriøst, hvem bryr seg om Facebook og Twitter på Xbox'en? Jeg har hvertfall PC i stua mi, sammen med konsollene mine. Når jeg skal browse Facebook sitter jeg mye heller med mus og tastatur enn Xbox kontrolleren.

Funksjonen å kunne direkte ta opp ting og legge ut på Facebook fra spill er jo en festlig idé, men er liksom ikke på Facern at jeg skryter av mine spillprestasjoner. :p

Kanskje de samme kjerringene som synes Wii er spennende? Som MS nå ser ut til å gå etter.

Lenke til kommentar
... og Forza 3 vs GT5 blir nok neck-to-neck.

HA, HA, HA. Og HA.

Komisk.

Ja. Ha ha! Hvem bryr seg om Flopza når man kan heller vente enda noen år på GT?

Men siden du allerede har spilt og rundet Forza 3, fortell oss mer.

Lenke til kommentar
Les det du skriver...

Du vet jo ingenting om spillene, bare sett noen klipp fra diverse demoer og det skal liksom gi deg grunnlag for å avgjøre hvilket spill som er best??

Man må aldri undervurdere playstation hjernevaskingen som har pågått i dette landet de siste 15 årene og hvilken effekt den har hatt på den gemene hop.

Lenke til kommentar
Les det du skriver...

Du vet jo ingenting om spillene, bare sett noen klipp fra diverse demoer og det skal liksom gi deg grunnlag for å avgjøre hvilket spill som er best??

Man må aldri undervurdere playstation hjernevaskingen som har pågått i dette landet de siste 15 årene og hvilken effekt den har hatt på den gemene hop.

Haha, ja. Det er jo bare å lese om kampen mellom Dreamcast og PS2 det. Sony gjorde jo Dreamcast til en flopp i Norge før PS2 i det hele tatt ble utgitt^^

Men det var helt greit i grunn, man blir fort lei av arkadeporter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...