Gå til innhold

Microsoft - Pressekonferanse E3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Her er videoen som gif-animasjonen er laget fra:

Merk hvor kjapt xboxen gjenkjenner han og selv om det glitcher litt så er f.eks navigering i menyene helt perfekt.

Demoen av Ricochet er helt glitch-free og fører til spontan applaus fra salen. Ikke værst når det sitter 2000 kritiske spilljournalister i salen.

Cnet kommenterer: "Microsoft stunned the video game world on Monday with the announcement of its forthcoming 'Project Natal' technology, full-body motion-sensitive technology that should allow gamers to do what they want without holding on to any hardware."

Selv de hardeste PS3 fanboysene må nok innrømme at dette er imponerende. Så får vi håpe Sony kan komme med noen tilsvarende. Jo flere platformer motion-control kan brukes på jo bredere og bedre blir spillene som utvikles.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan du jo se på resten av presentasjonen hvor bra det faktisk fungerte. Samtidig kan du tenke på at dette ikke er et ferdig retail-produkt og at ytterliggere finpuss gjenstår. EyeToy registrerer hverken stemme eller dybde og er dermed ikke engang i samme liga som Natal.

Både Eurogamer og IGN har prøvd denne tidlige alpha/beta-utgaven av Natal selv og er positive, les mer:

IGN - E3 2009: I've Played Natal and it Works

Eurogamer - E3: Project Natal

:lol: Ja du kan jo tenke deg hvor bra stemme gjenkjennelsen vil fungere med norsk gebrokkent engelsk. :lol: Jeg disser ikke konseptet på noe slags vis annet enn at jeg gjør oppmerksom på at dette er gammelt nytt. Konseptet var lagt frem for tre år siden.

Legger ved en video av Eyedentify som også benytter seg av stemmegjengivelse... -Fra E3 2005 ;)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Merk hvor kjapt xboxen gjenkjenner han og selv om det glitcher litt så er f.eks navigering i menyene helt perfekt.

Demoen av Ricochet er helt glitch-free og fører til spontan applaus fra salen. Ikke værst når det sitter 2000 kritiske spilljournalister i salen.

Cnet kommenterer: "Microsoft stunned the video game world on Monday with the announcement of its forthcoming 'Project Natal' technology, full-body motion-sensitive technology that should allow gamers to do what they want without holding on to any hardware."

Selv de hardeste PS3 fanboysene må nok innrømme at dette er imponerende. Så får vi håpe Sony kan komme med noen tilsvarende. Jo flere platformer motion-control kan brukes på jo bredere og bedre blir spillene som utvikles.

Synes selv det var en kjempe konferanse av MS. Og natal virker imponerende. Men tror dere gjør lurt i å holde nede forventningene noget. Det er en ting at det fungerer bra i disse techdemoene, men det skal fungere hjemme i stua. Der vil faktorerer som dette spille inn:

* Kamera: Lysforhold, sol gjennom vinduene, mørke rom osv osv.

* Mikronfon: Støy i rommet, mange spiller i stua og er sjelden alene. Dårlig uttale på engelsken. Støtte for norsk er vel MEGET tvilsomt.

Stemmegjenkjening generelt er meget vanskelig å få til. Bare prøv stemme gjenkjenningen på Windows 7. Morsomt er det i allefall.

Samtidig så så vi hvor tungvint det er å f.eks. styre menyer ved å bruke natal.

Men det er bare å håpe at dette fungerer bra for da vil teknologien komme inn i flere enheter etterhvert. F.eks. så kunne tv'en min sett at jeg kom inn i stuen, og f.eks. slått på tv'en og stilt inn min favorittkanal.

Ellers er jo Sony sin EYEPET også imponerende. Der tegner f.eks. de noe på ett ark, som "apen" ser og kopierer på sitt virtuelle ark. Før at bilen som blir tegnet blir til en styrbar 3d modell.

Lenke til kommentar

Vi får se hvordan det ser ut når vanlige folk prøver dette ut. Da vil det ikke være optimalisert som det er på E3. Du kan jo se hvordan Avataren fucker seg opp flere ganger i starten av framføringen, spesielt når han sier, BAM.

Må si at jeg ikke synes det er noe positivt med mer motion-gimmick greier. Håper for all del PS3 ikke viser noe lignende. Det er veldig få spill som blir bedre av motion-control, noe Wii har bevist, Wii var like breathtaking i 2005, men se hvordan hardcore gamers reagerer på Wii nå. Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl og Punch-Out!! er blant de beste spillene på Wii, disse har ikke mye bruk av motion-control.

Lenke til kommentar

Vanlige folk HAR prøvd det ut, sjekk linken tidligere i tråden til IGN og Eurogamer.

Det er en ting at det fungerer bra i disse techdemoene, men det skal fungere hjemme i stua. Der vil faktorerer som dette spille inn:

* Kamera: Lysforhold, sol gjennom vinduene, mørke rom osv osv.

Blir vel ikke værre forhold enn på en delvis røykfylt scene i en kongresshall på E3 med lyskastere, elektrisk utstyr som støyer i massevis, LED-screens, osv osv.

Lenke til kommentar

Det at Nintendo v/Wii har fått millioner av non-gamers til å bli gamere, er simpelthen noe ikke MS eller Sony kan la gå upåaktet hen. Motion-opplegget er blitt noe mer enn en gimmick, og det er bare å se på Wii's salgstall. Hvis MS og Sony kan ta brodden fra Wii'en vha. egne versjoner av motion-opplegg, så tror jeg Nintendo vil gå en mørk tid i møte... Wii'en blir ikke solgt pga. innhold, for å si det sånn... Når Wii ikke lenger er unik for sin spillopplevelse blir de endelig nødt til å sette ned prisene, samt gå tilbake til hardt arbeid; nemlig det å lage gode spill (som var hva de var best i klassen til før).

Lenke til kommentar

Natal så jo litt sykt ut. Fikk litt annet inntrykk i den youtube-videoen i forhold til den corny teaseren med den erketypiske amerikanske kjernefamilien. Jeg er fascinert, men tviler jeg kjøper det. Når jeg skal spille så skal jeg sitte i sofaen, og ikke hoppe foran tv'n som en gjøk.

Lenke til kommentar

Mange imponerende titler som ble vist frem må jeg si. Det som lokket meg mest var:

CoD:MW2

L4D 2

Alan Wake

Splinter Cell Conviction

Særlig Splinter Cell virket overaskende fett. Hadde forventet at den serien liksom skulle miste litt av futten men dette var virkelig friske greier!

Natal så ut til å funke råbra men syntes demoene var litt for enkle. Stemmegjenkjenning og håndgest navigering så pent ut. Jeg håper virkelig det kommer noen seriøse spilltitler som tar i bruk denne teknologien, dog litt skuffet over at inget ble annonsert. Alt i alt: Ace konferanse! :)

Lenke til kommentar
Det at Nintendo v/Wii har fått millioner av non-gamers til å bli gamere, er simpelthen noe ikke MS eller Sony kan la gå upåaktet hen. Motion-opplegget er blitt noe mer enn en gimmick, og det er bare å se på Wii's salgstall. Hvis MS og Sony kan ta brodden fra Wii'en vha. egne versjoner av motion-opplegg, så tror jeg Nintendo vil gå en mørk tid i møte... Wii'en blir ikke solgt pga. innhold, for å si det sånn... Når Wii ikke lenger er unik for sin spillopplevelse blir de endelig nødt til å sette ned prisene, samt gå tilbake til hardt arbeid; nemlig det å lage gode spill (som var hva de var best i klassen til før).

helt enig, wii selger ikke pga av innholdet.. det er kontrollen som selger. Mange kjøper den jo nesten utelukkende fordi de har testet wii sports og synest det er artig..

Men jeg spår ingen mørk tid for Nintendo med det første, de har muligheten til å kutte med minst 50% i pris og fortsatt tjene penger. I tillegg har de masse penger på bok til utvikling av deres neste konsoll :)

Angående motion opplegget synest jeg både MS og SOny sine virket digg.. Sony sin gir Wii spill med sjefs grafikk og høy presisjon, MS sin tror jeg vil gi helt særegne spill, noe som er kjempebra, men som hovedkontroll til hardcore spill blir nok Natal ganske useless.

Lenke til kommentar

Nintendo har ikke penger på bok, de ligger faktisk 209 milliarder dollar på minussiden. Det gjør forsåvidt Sony også men desto værre (425 milliarder). Microsoft er 4 milliarder i pluss. Selskapets verdi er mer relevant enn penger i banken, og der er Nintendo også minst av de tre store denne generasjonen (enterprise value):

Nintendo: 21 milliarder USD

Sony: 33 milliarder USD

Microsoft: 168 milliarder USD

Lenke til kommentar
Nintendo har ikke penger på bok, de ligger faktisk 209 milliarder dollar på minussiden. Det gjør forsåvidt Sony også men desto værre (425 milliarder). Microsoft er 4 milliarder i pluss. Selskapets verdi er mer relevant enn penger i banken, og der er Nintendo også minst av de tre store denne generasjonen (enterprise value):

Hva er dette slags tall???? kilde takk.

Går også rykter om at FFIV kanskje kommer til xbox 360 etter en stund på ps3 og pc. Det vil også være cross plattform spilling mellom pc og ps3.

Lenke til kommentar

hmm såpass.. i årsrapporten, nærmere bestemt balanseregnskapet deres står det jo noe annet? Der er de kraftig i pluss

Selskapenes likvidier er nå vel så viktige som den bakenforliggende verdien av selve selskapet.

ps: og ser en videre på likviditetsbudsjettet så ser det jo kjempebra ut!

EDIT: du må ha regnet grundig feil.. SOny 400 milliarder i minus? er du svimmel... General Motors som du jo vet hvem er hadde en gjeld på bortimot 200milliarder.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Hva er dette slags tall???? kilde takk.

Går også rykter om at FFIV kanskje kommer til xbox 360 etter en stund på ps3 og pc. Det vil også være cross plattform spilling mellom pc og ps3.

Kilden er alle som driver med analyse av børsregistrerte firma, eksempelvis: Msn: Money, eller Yahoo Finance.

Men det kan da umulig være en overraskelse på noen at MS er 5 ganger større enn Sony?

hmm såpass.. i årsrapporten, nærmere bestemt balanseregnskapet deres står det jo noe annet? Der er de kraftig i pluss

Selskapenes likvidier er nå vel så viktige som den bakenforliggende verdien av selve selskapet.

ps: og ser en videre på likviditetsbudsjettet så ser det jo kjempebra ut!

EDIT: du må ha regnet grundig feil.. SOny 400 milliarder i minus? er du svimmel... General Motors som du jo vet hvem er hadde en gjeld på bortimot 200milliarder.

Ingen feil, Sony har bla. brukt 2,675,118 millioner dollar på nyinvesteringer, 496 milliarder på kapitalkostnader, med mer. De hadde driftsinntekter på 407 milliarder men med så store investeringer... Fjoråret var bedre, med 286 milliarder på bok.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

linken du gir til Nintendo viser jo at Nintendo har penger på bok, pluss at de har lav gjeldsgrad.

dobbelt så høy egenkapital som gjeld, og et likviditetsbudsjett som viser Net Cash - Ending Balance 894,129 (i millioner yen)

Du refererer til 209 millarder dollar.. summene er oppgitt i japanske yen. Tallet viser til ENDRING i penger på bok, det viser ikke hva de FAKTISK har på bok.

SONY- Summene er fortsatt oppgitt i Yen, altså du kan dele summen på 100 for å få den i dolllar.. som sagt, hadde de hatt 400 milliarder i gjeld hadde de vært ferdig arbeid :p Sony og har som du ser masse penger på bok; http://moneycentral.msn.com/investor/invsu...mp;stmtView=Ann

noe annet hadde jo vært umulig etter 50år? med overskudd..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...