Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kom sammen med en jente for ca 4-5 måneder siden. Før dette hadde hun vært sammen men en annen kar i et par år og det ble slutt mellom de like før vi kom sammen. De hadde hatt et veldig turbulent forhold.

Den første tiden snakket de på telefon sammen hver dag, og jeg sa det ikke gjorde meg noe. (Vi har bodd sammen fra vi kom sammen). Etter en tid synest jeg det ble litt drøyt med all denne kontakten og jeg sa ifra hva jeg synest. Hun ga ikke noe klart svar på hva hun mente, men sa om at det plaget meg skulle hun slutte med det.

Etter dette begynte hun å gå bak ryggen min og kontakte ham hver gang jeg ikke var tilstede. Dvs hver dag jeg var på jobb, da hun er hjemmeværende. Jeg har også fått vite at hun sier til ham at hun savner han, at hun helst ville vært lykkelig med ham samt at hun har løyet og sagt stygge ting om meg til ham som ikke er sanne. Jeg vet ikke om hun gjør dette for at han skal føle seg bedre eller om hun vil noe mere med ham. Jeg vet han ønsker henne tilbake også.

Dette begynner å bli veldig fustrerende og jeg er usikker på hva jeg burde gjøre.

Er det normalt å ha slik kontakt med ex om man er lykkelig i nytt forhold? Hun sier hun er utrolig lykkelig og aldri har hatt det bedre. Men jeg lurer jo litt på om det stemmer da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er tydeligvis ikke ærlig med deg. At hun snakker med eksen etter så lang tid, daglig, og forteller løgner om deg er uakseptabelt. Konfronter henne, fortell henne hva du vet hun har sagt, forlang et ærlig svar.

Er vel strengt tatt unormalt å ikke komme over eksen på 4-5 måneder, iallefall hvis du er lykkelig i et nytt forhold.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett feil og ikke rettferdig!!! Det er jo eksen hennes og hun er sammen med deg no, so synest jeg at du gjorde det rett med å si til hun at hun skulle slutte med å kontakte ham. Det er dere som teller no og framtida og ikke fortida sammen med ham. Synest også at det er feil for hun at hun sier mye positive ting til han og på en måte ødlegge deg når hun snakker med ham, det er på en måte utroskap med ikke direkte vis du skjønner!..

So jeg synest at du burde snakke nøye med hun om hun har noe følelser for ham enda eller om hun er sammen med deg bare for å bli sammen liksom. Gi hun også sånne lure spørsmål og det vil funke etterkvart, for eksempel sammenligner ham med deg og hvordan dei har hatt det og hvordan hun føler no sammen med deg..

Lenke til kommentar

Hvordan har du forresten funnet ut hva hun sier til ham om deg? Uansett, dette er ikke akseptabelt i det hele tatt. Gi henne ett ultimatum. Deg eller han. Er det din leilighet får du si at du ikke kan bo med en person som vingler og er uærlig med deg. Jeg vil nesten si hun er utro. Når hun snakker med exen og sier hun savner han og forteller hun har det bedre med han etc.. Forferdelig oppførsel.

Lenke til kommentar

hun bruker deg!

er tydelig at hun fortsatt har følelser for eksen sin og vil tilbake til han.

det faktumet at han slenger usann dritt om deg kan kanskje forklares med at hun prøver å retferdiggjøre det hun planlegger å gjøre. - å dumpe deg til fordel for han.

så kom henne i forkjøpet og spar deg selv masse smerter, DUMP HENNE!

edit: hvis det er slik forholdet ditt er når alt er topp, så kan du kanskje gjette hvordan ting blir om forholdet ditt skranter litt....

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Åpenhet og ærlighet ovenfor hverandre, er etter min mening det viktigste i et forhold. Dersom ett eller i verste fall begge punktene brister, vil jeg desverre si at forholdet er i oppløsning. Konfronter henne med det du forteller oss. Prøv å les av situasjonen og ta bedømmelser selv på om du faktisk vil gi dette forholdet en videre sjangs.

Lenke til kommentar

Dette hadde vært 110% uakseptabelt for min del.

Jeg har ikke noe i mot å ha kontakt med gamle ekser, men sånn hun holder på har hun gått over streken for lenge siden.

Nei, det er absolutt ikke normalt å ha slik kontakt med en eks hvis man er lykkelig i et forhold.

Konfronter henne med det, og si at det ikke er akseptabelt.

Hvem med hodet rett på plass sprer usanne stygge ting til ekser om sin nåværende kjæreste, med mindre man er i et forhold som ikke funker?

Mest sansynlig er forholdet ditt på vei til enden. Men jeg skal ikke gi deg rådet om å dumpe henne. Du kjenner situasjonen bedre enn oss som har lest noen få setninger, så den avgjørelsen skal du få ta selv. Bare ikke aksepter slik oppførskjel fra henne!

Lykke til

Lenke til kommentar

Vært borti noe lignende, bare langtfra så ille, og jeg syntes det var slitsomt og blei usikker på mye rart

Gi henne ultimatumet: "Mer kontakt med han og det er slutten på forholdet deres"

Funket for meg, er ikke bekymret for det lengre engang

Lenke til kommentar

Du skulle nok kanskje vært ute litt på forkant dersom du ikke likte den kontakten de har. Jeg selv hadde hvertfall ikke følt meg komfortabel i et forhold med noen som satt og snakket med eksen sin på telefon hver dag. Det eneste du kan gjøre er vel å si at det er uakseptabelt, og hvis ikke hun tolererer det, så må du enten finne deg i å bli såret eller så må du finne deg noen som ikke sårer deg på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...