Gå til innhold

Junifest 2009 - jaadd - vidvinkel

Anbefalte innlegg

Dag 14

Ingen adgang her, gitt

Disse folka mener alvor :D

Tom

Følte meg en smule uvelkommen, ja! Stakk fort, så for meg at jeg kom til å få en hel MP-bataljon i hælene om de hadde sett meg fotografere i området :p

edit: lief

Endret av jaadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 16

Nå synes jeg det har vært mye fine løvetannbilder den siste tida. Dette er åssen løvetanna ser ut her i nord, etter et par dagers nordavind og regn. Ikke mye vakkert å gjøre ut av slikt, nei :p

post-181365-1245187560_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer, begge to :) Jeg synes også jeg traff bra med fokusen, men var ett eller annet som skurra med komposisjonen(?) Kanskje fargen/størrelsen på blomsten?

Objektivet virker skarpt og fint. Frykta at byggekvaliteten skulle være verre, men den var absolutt brukbar. Må vel tvinge meg til å bytte tilbake til vidvinkelen i mårra :hrm:

Lenke til kommentar
Takk for kommentarer, begge to :) Jeg synes også jeg traff bra med fokusen, men var ett eller annet som skurra med komposisjonen(?) Kanskje fargen/størrelsen på blomsten?

Jeg tror det er den store tomme mørke flaten på høyre side som forstyrrer. kutt vekk høyre side slik at du får et kvadratisk utsnitt; så tror jeg den sitter ganske så bra.

Blomsten og insektet er passe.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg tror det er den store tomme mørke flaten på høyre side som forstyrrer. kutt vekk høyre side slik at du får et kvadratisk utsnitt; så tror jeg den sitter ganske så bra.

Blomsten og insektet er passe.

Tom

post-181365-1245358437_thumb.jpg

hjalp det? Føles som hele bildet skal tippe over til høyre. Skapte litt dynamikk kanskje.

Lenke til kommentar
hjalp det? Føles som hele bildet skal tippe over til høyre. Skapte litt dynamikk kanskje.

Det ble ihvertfall ikke verre ;) Jeg synes denne versjonen ble en del bedre. Hvis du synes det heller litt for mye, så er det mulig å rotere bildet litt. Men det er ikke nødvendig for min del.

Tom

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer, folkens :) Hyttetur i helga, får laste opp et par derfra :)

Dag 19

Ikke 100% skarpt, og heller ikke vidvinkel.

post-181365-1245687903_thumb.jpg

50mm

f/2.8

1/80s

ISO 100

Dag 20

Fra en fisketur på lørdag.

post-181365-1245688037_thumb.jpg

10mm

f/8

1/10s

ISO 100

Stort sett hele dag 21 var jeg travelt opptatt med:

post-181365-1245688161_thumb.jpg

Dermed ble fotograferinga nedprioritert.

Men om det var verdt det er en annen sak..

post-181365-1245689115_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Dag 22

Dagens ble en følge av at jeg ble obs på det heller ironiske navnet til vår skrøpelige stakkars gressklipper (selvfølgelig strømdrevet). Går ikke spesielt fort med denne Carreraen, nei.

post-181365-1245699341_thumb.jpg

10mm

f/8

1/250s

ISO 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...