Gå til innhold

Junifest 2009 - jaadd - vidvinkel

Anbefalte innlegg

Bruker: jaadd

Utfordring: vidvinkel

Deltakernivå: pingle

Utstyr: D60 + sigma 10-20mm

Jeg blir vel gal av hvor langt unna alt kommer til å være, og hvor mye søppel som blir med i bildet. Bra jeg har evig med "frikort" :D

Lykke til, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 1

post-181365-1243815820_thumb.jpg

Da var det første bildet på plass. En barneskole i Narvik - bare å passe på besøkstiden. Kanskje ikke den heldigste plassen å luske rundt med et kamera en hverdag :p

Treet ødela for andre vinkler enn rett på, så det fikk bli med midtstilling også, når jeg først skulle være kjedelig. Symmetrien redda det forhåpentligvis litt.

Endret av jaadd
Lenke til kommentar

Takk Ingardj. Måtte passe på å stå rett foran skolen. Skal ikke mye til før ting ser ut som galskap på ~10mm :)

Grizzmo:

Det var de mest dynamiske skyene jeg gidda å vente på. Var tross alt midt på natta :p Men ellers enig i at det sikkert hadde gjort seg med litt mer liv over taket.

Er det forresten lov å endre bilde, så lenge det er tatt samme dag?

Lenke til kommentar

Dag2

post-181365-1243954788_thumb.jpg

Til høyre i bildet: Spennende dør som skjuler en hel verden av GØY.

Til venstre i bildet: meg, i kjipt humør, tvunget av eksamenspress til å regne så integralene spruter.

Grei oppsummering av dagen min. Var dette jeg hadde tid til av fotografering. Får jeg frem budskapet på en grei måte? Prøvde å lyse opp døra, og la resten være rimelig mørkt og trist. La ikke så mye i etterbehandlinga.

-1.3EV

200 ISO

f/6.3

3-4sek lukkertid

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg på ny laptop, og vet ikke åssen skjermen er kalibrert, men bildet er vel en anelse for mørkt uansett. En reflektor og litt innfyllingslys på skyggesiden av meg hadde kanskje vært det beste?

Får ta det med meg videre, kanskje prøve igjen. Nå skal tankene få vandre fritt i drømmeland en stund, før siste eksamen i morgen.

Lenke til kommentar

Noen dager siden jeg har fått posta nå. Har vært i Lofoten på ferietur.

Bestemte meg for å prøve ut makroverdenen ved å kjøpe meg et sånt jalla-forlengelsesrør. Når du betaler $8 inkl. frakt for noe som skal sitte mellom hus og objektiv, må selvsagt all elektronikk vike. Lysmåling og fokusering må styres manuelt, og uten objektiver med blenderring kan jeg ikke justere blenderåpningen heller. Krevende, men fortsatt veldig morsomt :) Kommer nok til å gå for et makroobjektiv etter hvert.

Tenkte jeg skulle legge ut et par av forsøksbildene her. Tar det ikke som en del av utfordringen, men tar gjerne imot kritikk :)

post-181365-1244562954_thumb.jpg post-181365-1244563039_thumb.jpg post-181365-1244563066_thumb.jpg post-181365-1244563102_thumb.jpg post-181365-1244563143_thumb.jpg

Mose, løvetann, hvit blomst, kunstgress og sånne små spisse krabater som er vonde å trø på i fjæra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...