ask99 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Hvis du har tatt en CMOS-reset nu,etter all til og fra kobling av hw,og målt psu,så begynner jeg å gå tom for ide'er.Du hører ikke noen pipe koder?Og som du så i linken, I7-920 har en max temp på 67.9°C ( du hadde over 80°C med feil montert cpu kjøling ) Endret 31. mai 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Prøvde CMOS-reset og trekke ut kablene å sette alt inn igjen. Voltmeter har jeg desverre ikke. Ingen pip kommer. Prøvde ny skjerm igjen, men det samme skjedde. Ganske merkelig sak da, siden jeg lot PCen stå på i flere timer i natt uten at den slo seg av. CPU-vifta blåste ut iskald luft, så CPUen er nok ikke for varm. Så PCen er tydeligvis stabil. Skjermkortet viser fortsatt tre småe lys; [ ] [ ] [X] [X] [X] Lysene blinker ikke, men lyser konstant. Endret 31. mai 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Etter å ha lest dette, så er jeg redd hovedkortet er synderen til mitt problem. Søkte litt ekstra, å andre sier det kan være pga PSU. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Kanskje jeg bare skal kjøpe en ny kraftigere PSU da? Endret 31. mai 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja hvis det er sendt ut hk med flate batteri,så ser det dårlig ut. Du får snakke med selger,og forklare problemet,og hva du har prøvd og lest,kanskje ikke nevne at cpu var oppe 80°C Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Men nå vet jeg jo ikke om det er strømforsyninga eller hovedkortet det er noe galt med. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har du sjekket at skjermkortet får all den strømmen den skal ha? Alle ledninger er i? Ingen røde lamper som lyser når du slår på PC-en? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har satt inn begge strømkablene til skjermkortet. Av de fem LED-lampene på grafikkortet, lyser 3 av dem rødt (Slik: 0 0 1 1 1) Gjorde noen kjappe Google-søk tidligere, og i følge noen personer så skal det være strømrelatert. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har satt inn begge strømkablene til skjermkortet. Av de fem LED-lampene på grafikkortet, lyser 3 av dem rødt (Slik: 0 0 1 1 1)Gjorde noen kjappe Google-søk tidligere, og i følge noen personer så skal det være strømrelatert. Hvilket skjermkort er det snakk om? Bruker det egen strøm? Ser for meg at det bruker egen strøm og du har glemt å sette inn enten kabelen fra skjermkortet til hoved kortet eller skjermkortet til psu. Eller rett og slett for liten PSU, noe jeg tviler sterkt på. Feilen ligger i at skjermkortet ikke får nok strøm, som kan komme av kabler som ikke er satt riktig eller lignende. Jeg hadde ikke vært så skrå sikker på at du hadde satt alt riktig på plass, sjekk igjen! Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Er det en egen kabel som skal fra hovedkortet til skjermkortet?? Hvis det er sant, kan noen fortelle meg hvor på hovedkortet denne kabelen skal settes i? Jeg trodde det var nok med at den fikk strøm fra PSU, jeg. Endret 4. juni 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er det en egen kabel som skal fra hovedkortet til skjermkortet??Hvis det er sant, kan noen fortelle meg hvor på hovedkortet denne kabelen skal settes i? Jeg trodde det var nok med at den fikk strøm fra PSU, jeg. Hadde vært fint om du hadde nevnt hvilket hovedkort du har. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Alt står jo i førstepost! Hovedkort: Asus P6T Deluxe v2CPU: Intel Core i7 920 (med Noctua CPU-vifte) Skjermkort: XFX HD4870X2 PSU: Corsair 620W Lagringsenheter: 2 SSD-disker og 4 harddisker. RAM: 3x 2GB Corsair Dominator (6GB totalt) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Kortet ditt skal kun ha strøm fra PSUen. To kabler, en 6 pins og en 8 pins kabel hvis jeg ikke tar feil. Hvis du fikk 608 W med PSU calculator hadde jeg jaggu satset på en større PSU selv om den i teorien er stor nok. Jeg har en Gigabyte Odin GT 800W i min PC. Oppsett ser du i signaturen min. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Jeg prøvde nettopp med en 1000W. Lyser fremdeles 3 røde lys på skjermkortet når jeg slår på PCen. Ingen bilde på skjermen. Endret 5. juni 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 HMM! en liten "Skjekke" Liste - Prøv med bare 1 Ram brikke i, test forskjellige spor og brikker! - ta ut alle ting du ikke trenger for å boote opp. ( lydkort, tastatur, mus osv) - ta ut og inn batteriet på HK. - Reset CMOS med power på, ikke selve pcen men at det lyser i HK'et. - ut og inn med CPU! - ut og inn med PANEL kablene? kan være feil der! Prøv dette å kom med tilbake meldinger! Svarer også på PM ________ Martin Martin Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Jeg gjorde alt du sa. Prøvde mye annet også. Nå er det bare den midterste av de 5 som lyser rødt; [0] [0] [1] [0] [0]. EDIT: Etter litt Google-søk så fant jeg ut dette: "LEDs for the HD4870X2 - HD4870X2 (R700) D14è (R753) 6 Pin power unplugged D13è (R724) 8 Pin power unplugged D15è (R819) Overheating (Thermal issue) D5è (R323) GPU-1 (Master) No power D7è (R570) GPU-2 (Slave) No power " Jeg har hverken tatt av GPU-kjøleren eller overklokket kortet. Kortet er splitter nytt Jeg tror det er hovedkortet som er ødelagt. Må nevnes at det samme skjer med gamle skjermkortet mitt. Endret 5. juni 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) De røde lysene du har på kortet vil jeg antyde at det er feil med selve skjermkortet, men er ikke sikker. Kan være hovedkortet også. Har du mulighet til å prøve med at annet skjermkort? Endret 5. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Jeg prøvde med et annet skjermkort (8800GTS), og det samme skjedde som før; ingen bilde på skjermen. Jeg prøvde skjermkortet (4870X2) på et annet hovedkort. Og da lyste det ikke noen røde LEDs i det heletatt. Men siden det andre hovedkortet er LGA775 og det nye er 1366, så kunne jeg ikke prøve samme RAM'en og CPU. Det begynner å se ut som om det er nye hovedkortet mitt som ikke virker som det skal. Endret 5. juni 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Da tror jeg at du kan mistenke HKet for synderen. Var det feil på RAM, tror jeg du ikke ville få bilde, men det ville heller ikke være lys på skjermkortet. Hovedkortet ditt er så nytt at dette er en RTM sak. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 27. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2009 Det viste seg at hovedkortet var synderen. Kjøpte den samme på nytt igjen, og nå funker det. Tusen takk til alle som hjalp meg under feilsøking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå