Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Slår seg av etter 20-30 sekunder

Anbefalte innlegg

Hvis du har tatt en CMOS-reset nu,etter all til og fra kobling av hw,og målt psu,så begynner jeg å gå tom for ide'er.Du hører ikke noen pipe koder?Og som du så i linken,

I7-920 har en max temp på 67.9°C ( du hadde over 80°C med feil montert cpu kjøling )

422295.jpeg

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde CMOS-reset og trekke ut kablene å sette alt inn igjen. Voltmeter har jeg desverre ikke.

Ingen pip kommer.

Prøvde ny skjerm igjen, men det samme skjedde.

Ganske merkelig sak da, siden jeg lot PCen stå på i flere timer i natt uten at den slo seg av. CPU-vifta blåste ut iskald luft, så CPUen er nok ikke for varm.

Så PCen er tydeligvis stabil.

Skjermkortet viser fortsatt tre småe lys; [ ] [ ] [X] [X] [X]

Lysene blinker ikke, men lyser konstant.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Etter å ha lest dette, så er jeg redd hovedkortet er synderen til mitt problem.

Søkte litt ekstra, å andre sier det kan være pga PSU.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Kanskje jeg bare skal kjøpe en ny kraftigere PSU da?

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Jeg har satt inn begge strømkablene til skjermkortet. Av de fem LED-lampene på grafikkortet, lyser 3 av dem rødt (Slik: 0 0 1 1 1)

Gjorde noen kjappe Google-søk tidligere, og i følge noen personer så skal det være strømrelatert.

Lenke til kommentar
Jeg har satt inn begge strømkablene til skjermkortet. Av de fem LED-lampene på grafikkortet, lyser 3 av dem rødt (Slik: 0 0 1 1 1)

Gjorde noen kjappe Google-søk tidligere, og i følge noen personer så skal det være strømrelatert.

Hvilket skjermkort er det snakk om? Bruker det egen strøm? Ser for meg at det bruker egen strøm og du har glemt å sette inn enten kabelen fra skjermkortet til hoved kortet eller skjermkortet til psu.

Eller rett og slett for liten PSU, noe jeg tviler sterkt på. Feilen ligger i at skjermkortet ikke får nok strøm, som kan komme av kabler som ikke er satt riktig eller lignende.

Jeg hadde ikke vært så skrå sikker på at du hadde satt alt riktig på plass, sjekk igjen!

Lenke til kommentar

Er det en egen kabel som skal fra hovedkortet til skjermkortet??

Hvis det er sant, kan noen fortelle meg hvor på hovedkortet denne kabelen skal settes i?

Jeg trodde det var nok med at den fikk strøm fra PSU, jeg.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar
Er det en egen kabel som skal fra hovedkortet til skjermkortet??

Hvis det er sant, kan noen fortelle meg hvor på hovedkortet denne kabelen skal settes i?

Jeg trodde det var nok med at den fikk strøm fra PSU, jeg.

Hadde vært fint om du hadde nevnt hvilket hovedkort du har.

Lenke til kommentar

Alt står jo i førstepost! :)

Hovedkort: Asus P6T Deluxe v2

CPU: Intel Core i7 920 (med Noctua CPU-vifte)

Skjermkort: XFX HD4870X2

PSU: Corsair 620W

Lagringsenheter: 2 SSD-disker og 4 harddisker.

RAM: 3x 2GB Corsair Dominator (6GB totalt)

Lenke til kommentar

Kortet ditt skal kun ha strøm fra PSUen. To kabler, en 6 pins og en 8 pins kabel hvis jeg ikke tar feil.

Hvis du fikk 608 W med PSU calculator hadde jeg jaggu satset på en større PSU selv om den i teorien er stor nok. Jeg har en Gigabyte Odin GT 800W i min PC. Oppsett ser du i signaturen min.

Lenke til kommentar

HMM!

en liten "Skjekke" Liste

- Prøv med bare 1 Ram brikke i, test forskjellige spor og brikker!

- ta ut alle ting du ikke trenger for å boote opp. ( lydkort, tastatur, mus osv)

- ta ut og inn batteriet på HK.

- Reset CMOS med power på, ikke selve pcen men at det lyser i HK'et.

- ut og inn med CPU!

- ut og inn med PANEL kablene? kan være feil der!

Prøv dette å kom med tilbake meldinger!

Svarer også på PM :)

________

Martin

Martin

Lenke til kommentar

Jeg gjorde alt du sa.

Prøvde mye annet også. Nå er det bare den midterste av de 5 som lyser rødt; [0] [0] [1] [0] [0].

EDIT: Etter litt Google-søk så fant jeg ut dette:

"LEDs for the HD4870X2 -

HD4870X2 (R700)

D14è (R753) 6 Pin power unplugged

D13è (R724) 8 Pin power unplugged

D15è (R819) Overheating (Thermal issue)

D5è (R323) GPU-1 (Master) No power

D7è (R570) GPU-2 (Slave) No power "

Jeg har hverken tatt av GPU-kjøleren eller overklokket kortet. Kortet er splitter nytt :hm:

Jeg tror det er hovedkortet som er ødelagt. Må nevnes at det samme skjer med gamle skjermkortet mitt.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Jeg prøvde med et annet skjermkort (8800GTS), og det samme skjedde som før; ingen bilde på skjermen.

Jeg prøvde skjermkortet (4870X2) på et annet hovedkort. Og da lyste det ikke noen røde LEDs i det heletatt.

Men siden det andre hovedkortet er LGA775 og det nye er 1366, så kunne jeg ikke prøve samme RAM'en og CPU.

Det begynner å se ut som om det er nye hovedkortet mitt som ikke virker som det skal.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...