Hammarhaus Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Hei Jeg bygde nettopp en PC, men den slår seg av etter 20-30 sekunder. Datamaskinen har følgende spesifikasjoner; Hovedkort: Asus P6T Deluxe v2 CPU: Intel Core i7 920 (med Noctua CPU-vifte) Skjermkort: XFX HD4870X2 PSU: Corsair 620W Lagringsenheter: 2 SSD-disker og 4 harddisker. RAM: 3x 2GB Corsair Dominator (6GB totalt) Jeg klarer å komme meg inn på BIOS, men PCen slår seg av etter 20-30 sek. Noen som kan komme med forslag på hva jeg kan gjøre? Endret 30. mai 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Har du kontrollert at alle viftene går som de skal? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg fant ut at det var CPUen som ble for varm... Hmm.. Jeg kan ikke skjønne hvorfor, siden jeg gjorde akkurat slik som i bruksanvisninga. Jeg får prøve på nytt med CPU-vifta Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Du har koblet til CPU-viften til HK og alt? Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Nei si det Arne... Men det er fint med litt xtra info... Hva nøyaktig slags CPU-vifte bruker du? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Prøvde nettopp stock-kjøleren. Kom fortsatt samme feilmelding; "CPU over temperature". Brukte 'Noctua NH-U12P SE1366' først. Kan det være for at jeg har litt for mye kjølepasta på CPUen? Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Prøvde nettopp stock-kjøleren. Kom fortsatt samme feilmelding; "CPU over temperature".Brukte 'Noctua NH-U12P SE1366' først. Kan det være for at jeg har litt for mye kjølepasta på CPUen? Da så... Nei da er ikke jeg sikker. Men nei. Det blir aldri for mye kjølepasta på en CPU. Med mindre det tyter ut på sidene da Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Prøvde nettopp stock-kjøleren. Kom fortsatt samme feilmelding; "CPU over temperature".Brukte 'Noctua NH-U12P SE1366' først. Kan det være for at jeg har litt for mye kjølepasta på CPUen? Da så... Nei da er ikke jeg sikker. Men nei. Det blir aldri for mye kjølepasta på en CPU. Med mindre det tyter ut på sidene da Det kan faktisk bli for mye kjølepasta jo. Har du for mye får du redusert effekt, sålangt jeg vet! Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) lol, nei, tyter ikke ut på sidene nei Jeg rakk å se at temperaturen på CPUen er over 80 C. Jeg kan ikke skjønne hvordan det går an, når den kjører med stockkjøler... Endret 30. mai 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Du har montert kjøleren feil, eller så er det feil på CPU Lenke til kommentar
TAS Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Prøv å ta av kjøler,evntuellt ha på ny pasta. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Kan det være at cpu volt er for høy,ved auto i bios? i7 Processor I7-920 Hvis ja,så still den ned,eller prøv 0504 BIOS,og se om det hjelper. Goop/pasta-guide Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Det viste seg at CPU-kjøleren ble montert feil pga uklar beskrivelse i manualen. Men nå møter jeg på ett nytt problem. Jeg får ikke skjermbilde. Har prøvd annen skjerm + annet skjermkort, uten hell Har også prøvd å sette bare en RAM-brikke inni å bytta plasser osv. Hva tror dere det kan være? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det var nu merkelig at det skulle skje etter du har lokalisert problemet,har du vært like nøye med statisk el. nu som under 1 gangs montering.Har du dobbelt sjekket alt av kabel (strøm/signal ) tilkoblinger. Kanskje det hjelper med en clear cmos,pga av CPU over temperature. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Alle kabler er riktig tilkoblet og sitter godt. CMOS-reset hjalp desverre ikke. Det som er rart er at min XFX Radeon 4870X2 viser 3 røde lys (av 5). Slik: 1. Av 2. Av 3. På 4. På 5. På Etter litt søking så finner jeg ut at det har noe med strøm å gjøre. Jeg sjekka strømkablene til skjermkortet, men alle sitter godt i. Prøvde også andre kabler, uten hell. Jeg mistenker PSUen min, som kanskje ikke gir nok strøm til alle komponentene. Corsair 620W. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Mulig det er PSUen, men den burde greie det oppsettet som drar ca. 550W hvis jeg har regnet rett da. Du kan jo sjekke selv med PSU Calculator. Den er vel ikke 100% rett, men gir en god pekepinn. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Tok med alt jeg har i PCen, og jeg fikk 608 w i PSU-kalkulatoren. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Den psu'en skal være kraftig nok(bra merke),så lenge den er i orden.I denne testen,har dem nesten samme hardware som deg.Som du ser,så får dem en max last på hele pc'en på ca 500w med 4870X2 ( 250w på idle),så den skal ikke ha noe problem med å starte pc'en.Men hadde ikke du prøvd et annet skjermkort. Hvis du vil måle den med et voltmeter,så se bilde! Etter hva jeg kunne se i manualen din,så vil ikke pc'en boote med bare en rambrikke inst,så instaler i hvertfall 2 stk i ramslott A1 og B1. Har du sjekket at alle 4 jumpere er i pin 1-2? og husket 8 pin strøm til cpu Når det gjelder 4870X2 lys,fant jeg dette"the card has 5 light near a 8pin power cord, the 3 of them flash as you start the system" Nu som det gjelder å få bilde på skjermen,kan det være lurt å ta ut hd,cd/dvd,pci kort osv.ting du ikke trenger for å få bilde. Det er også lurt å ta en CMOS-reset,etter til og frakobling av hardware. Håper ikke du brente noe til h.....,når cpu kjøler var feil mont,det begynner å se stygt ut. Endret 31. mai 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Jeg satte ene RAM-brikken i A1 og den andre i B1. Alle 4 jumperne er i pin 1-2. Satte inn 8-pin strøm til CPU. (Hadde 4-pin først). Fortsatt ingen bilde når jeg starter PCen. Skal nå ta ut SSD-disker, HHDer, DVD-ROM, lydkort osv osv, så får jeg prøve å starte da. Endret 31. mai 2009 av Hammarhaus Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Fortsatt ingen bilde.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå