WildCard123 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Heisann. Fikk et major problem med PC'n. Satt på ubuntu og skjermen frøs. Restartet pc'n med power knappen. Når jeg skrudde på pc'n etterpå, får jeg ikke inn bilde på monitor. Står bare "no signal". Tar jeg ut kabelen får jeg "cable disconnected"... Ingen indikasjon på hovedkortet(dioden lyser grønt). Har gjennomført CLEAR CMOS ved å flytte jumperen fra 1-2 til 2-3 på hovedkortet, som beskrevet på komplett. Tipper det er enten hovekort eller skjermkort. Hovedkort: ASUS P5Q Pro Skjermkort: Nvidia GeForce 9800GTX+ Takk på forhånd! Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 flytta jumper tilbake til pinne 1-2 ? Lenke til kommentar
WildCard123 Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 flytta jumper tilbake til pinne 1-2 ? Jepp. Glemte å nevne det. Er det meningen du skal starte pc'n etter du har skiftet til 2-3 og holde den i 5 sekunder og deretter slå av og bytte. Eller at du ikke slår den på etter du har byttet til 2-3? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) måten en bios lagrer bruker innstillinger er med et bateri. så igrunn skal det holde å bare ta vekk jumpern. man skal ikke trenge å skru på pc'n med cmos shorted. noe jeg ville testa er å ta vekk jumper, og ta ut strømmen til psu. la den stå i minimum 1 minutt. og derretter satt jumper på 1-2 og derretter satt på strømmen... edit: kan være skjermkort biosen som trenger en short.. gjør det over å fortell hvordan det gikk. Endret 30. mai 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Du gjorde clear cmos rett.Du skal ikke starte pc'en med jumper i pin 2-3. Move the jumper cap from pins 1-2 (default) to pins 2-3. Keep the cap pins 2-3 for about 5~10 seconds, then move the cap back to pins 1-2. Sjekk alt av kabel tilkoblinger( strøm og signal ),prøv 1 og 1 rambrikke i forskjellige slotter. Hvis ikke det hjelper,prøv å start med bare cpu,skjermkort,1 rambrikke tilkoblet hk,og strøm selvfølgelig. Lenke til kommentar
WildCard123 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Du gjorde clear cmos rett.Du skal ikke starte pc'en med jumper i pin 2-3. Move the jumper cap from pins 1-2 (default) to pins 2-3. Keep the cap pins 2-3 for about 5~10 seconds, then move the cap back to pins 1-2. Sjekk alt av kabel tilkoblinger( strøm og signal ),prøv 1 og 1 rambrikke i forskjellige slotter. Hvis ikke det hjelper,prøv å start med bare cpu,skjermkort,1 rambrikke tilkoblet hk,og strøm selvfølgelig. Takk for svar. Prøvde som du sa å starte med bare cpu,skjermkort,1 rambrikke tilkoblet hk. Ingen forskjell. Vil også spesifisere at rett etter pc'n blir slått på, restarter den, også er den på hele tiden. Så den bare restarter seg hvis den har vært av en stund. Etterpå holder den seg på til pc'n blir slått av Jeg prøvde også et funskjonelt grafikkort til en kompis, i samme pci-e port - samme problemet. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Den restarten får meg til å tenke på overklokking(oc),så har du oc cpu og ram? Ved en misslykka oc på dette hk,skal det være nok å gjøre strømforsyning(psu)spenningsløs en stund,og bios skal resette til default instilling. Jeg sa du hadde gjort rett når du tok en clear cmos,men glemte å spørre om du hadde gjort psu helt strømløs,og venta 10-20s før clear cmos.Du kan også prøve clear cmos med jumper med batteriet på hk av. Ikke for å være frekk,men du tok rett jumper? Ser du har prøvd et annet skjermkort,har du anledning til å prøve ny ram også? Hvis cpu ikke får den strømmen den skal ha,pga feil på psu eller en annen grunn,så vil jeg tro at pc'en restarter,og klokker ned cpu og starter opp igjen. Så hvis du har tilgang til et voltmeter/multimeter så mål DC Volt. Du trenger ikke å jumpstarte. Endret 31. mai 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå