kimare Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Lenge siden sist utfordring, jeg prøver i juni. Utfordring: Å bruke hagen og nærområdet til å finne interessante makromotiver Deltakernivå: Entusisast. Utstyr: Minolta 100mm makro, Sony Makro Tvillingblits og Benro stativ Tilleggsutfordringer: Nei Lenke til kommentar
kimare Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg får ta dette som en øvelse, forhåpentligvis ser vi en kvalitetshevning utover måneden. Hagens første var en marihøne, min sønn fant denne før jeg fikk festet blitsen. Er det noen som har tips for å unngå utbrente partier ved gjenskinn av sol og blits. Mange insekter og biller har skinnende skall som er potensielle "lyskastere" Lenke til kommentar
kimare Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 En av få blomster i hagen. Nødbilde tatt i hurten og styrten. Skarpheten er ikke optimal. Det var vanskelig å ta bilde med stor blender, lite dybdeskarphet og mye vind. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Gressløk, nå begynner det for alvor å minke på blomstene, i sterk vind er det vanskelig å finne insekter (har noen tips?). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har ingen tips utover å vente til det løyer, men likte det siste veldig godt! Veldig skarp og fin blomst med gode kontraster. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Mmmh - fine bilder. Liker marihøna, selv om den kanskje skulle hatt bittelitt mer dybdeskarphet. Uansett bedre enn jeg får til i hagen! Gressløken satt jo som et skudd! Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Likte bilde marihøna, men du fikk virkelig fanget inn blomsten på gressløken. Gleder meg til resten av hagen Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Gressløk-bildet var flott komponert. Fin gjentakelse av lilla innover i motivet. Marihønen var også bra "fanget" - bakgrunnen gjorde seg veldig godt her. Men gjenskinnet irriterer meg en smule. Så litt softing av sollyset hadde løftet dette bildet enda noen hakk. Edit: Ser først nå at du kommenterer det utbrente partiet selv. Jeg har ikke så mye erfaring med dette selv, men det er vel en del reflektorer som også softer lys hvis man plasserer dem mellom lyskilden og motivet. Den billige løsningen er å henge opp et hvitt laken e.l. men det er jo ikke alltid praktisk mulig. Endret 4. juni 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
kimare Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Takk for tilbakemeldinger. Marihøna er ingen keeper til det mangler den skarphet samt at det utbrente partiet irriterer. Jeg er mest fornøyd med gressløken. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Likte godt gressløken jeg også:-) Lenke til kommentar
kimare Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 To versjoner av samme bilde. Og i svarthvitt. Dersom værmeldingene stemmer skal det løye til helga, håper å få øvd meg på noen insekter da. Det er forøvrig tvilsomt om jeg får levert noe i morgen. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Hurra det er vindstillt og insektene er tilbake. Jeg traff ikke helt optimalt med fokus. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er det noen som har tips for å unngå utbrente partier ved gjenskinn av sol og blits. Mange insekter og biller har skinnende skall som er potensielle "lyskastere" Hva med Lastolite Tri-grip? Du får de -1 f-stop og -2 f-stop. Det finnes også billige ebay versjoner. Likte den marihøna Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Du har fått til mye bra! Likte spesielt det første Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Oooh - fin humle! Hårete og fæl! Lenke til kommentar
kimare Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 En ide som var såpass god at jeg ikke så noen grunn til ikke å stjele den. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Den siste var veldig flott. Selvom ideen kanskje er stjelt, synes jeg at utførte du den strålende. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Siste er vanvittig godt gjennomført! Synes komposisjon fungerer veldig bra, så det blir mye mer enn bare en gimmick. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Liker det siste. Morsomt med så mange refleksjoner. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Siste er vanvittig godt gjennomført! Synes komposisjon fungerer veldig bra, så det blir mye mer enn bare en gimmick. Helt enig. Veldig bra resultat! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå