Gebby Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Dette er tele2 som forhandler OG operatør, men hvis den ligger fei så er det jo bare å flytte den. Greia er at jeg for et par måneder siden skulle kjøpe ny mobil, en nokia 5800 xpressmusic. Jeg jobbet hardt med å finne den beste prisen mulig, og det førte til at jeg klarte å bestille mobil fra tele2, avbestille den, bestille ny mobil fra tele2 og til slutt avbestille den også. All form for avbestilling skjedde i god tid. Begge dealene fulgte med et abonnoment med binding. Det ene abononomentet har jeg fått helt bort nå, det gikk forholdsvis problemfritt. På den andre derimot har de i lang tid nå krevet innmeldingsavgift på 400, månedsavgifter på ~200 og i tillegg penger for bruk av mobilen på rundt 50 kroner. Det syke er at jeg aldri har brukt simkortet. Jeg fikk et simkort i posten husker jeg, men jeg kastet det fordi jeg regnet med at alt var i orden og at det ikke ville fungere uansett. Jeg har sjekket et par av nummerne som de mener jeg har ringt, og jeg har aldri hørt om navnene før. Jeg bor for øyeblikket i Trondheim, og numrene som er ringt til er i Oslo. Jeg har ringt sikkert 15 ganger nå til kundeservice, sendt mailer til moobi osv, og det ender alltid med det samme, at de mener at denne burde jo vært slettet for lenge siden også sender de inn melding om at jeg skal krediteres, men så blir den ikke godkjent fordi det står i papirene deres at jeg har brukt abonementet. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å unngå å betale dette, jeg har jo ikke noe bevis på at det ikke er jeg som har ringt, så jeg skjønner jo at de tar meg for en idiot når jeg ringer kundeservice. Jeg kan godt betale de 50 kronene som visstnok er "bruken", men jeg er fattig og student og har ikke råd til å bli svindlet for 650,- så veldig ofte. Det som skal skje nå er visst at jeg skal få et papir i posten med en del informasjon, og at det der er en saksbehandler som jeg kan bruke for å reklamere, men jeg ser ikke helt hvordan det kan ende noe annerledes enn at jeg må betale. Og jeg har jo nå fått en inkassovarsel så jeg vil absolutt ikke ha noe inkassogreier hengende på rullebladet heller.Bør jeg bare gi opp og betale for å bli ferdig med det? Vet dette ble veldig langt, men hadde satt pris på hjelp! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Om du kaster SIM-kortet før du har fått bekreftet at abonnementet er avsluttet og noen tar det i bruk er det du som er ansvarlig for bruken av det abonnementet. Tviler på at Tele2 finner på det at det har vært aktivitet på abonnementet mens du hat hatt ansvaret for det, så jeg ser ikke helt hva tele2 gjør galt her, de tjener ikke noe på og svindle en enkelt person for 650 kr, men kan tape mye mer på og prøve. Har du fått bekreftet fra tele2 at du har avbestilt begge abonnementene? Hvor lenge ventet du før du avbestilte? Hvor var SIM-kortet da abonnementer skal ha blitt brukt? Endret 30. mai 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg skjønner jo også at de ikke tjener noe på å "svindle" meg for 650 kroner, og om jeg har kastet simkortet og noen andre har brukt det så er det i bunn og grunn mitt ansvar. Grunnen til at jeg føler meg urettferdig behandlet er at jeg avbestilte dagen etter jeg bestilte, altså leeeenge før jeg mottok simkortet. Når jeg avbestillte fikk jeg ikke noen beskjed om at alt de faktisk gjorde var å slette mobilorderen, og at jeg dermed fortsatt hadde et løpende abonnoment. Når jeg da først får en faktura i posten, sånn at jeg skjønner at abonnomentet lever, er det noen som har brukt simkortet, og da er det plutselig umulig å kredittere det. Jeg mener de har gjort en feil i at de glemte å slette orderen, og at noen derfor har brukt simkortet i en kort periode. I tillegg fikk jeg, samme dagen som jeg avbestilte en bekreftelse på dette hvor det blant annet sto dette: "Med forbehold om at ordre ikke allerede ligger til pakking vil denne ordre bli slettet fra våre systemer. Dersom du allikevel mottar pakken er det fint om du ber posten sende denne i retur. Vi vil da slette binding/abonnement så fort denne pakken er i retur hos oss." Det står at de skal slette abonnomentet, og det har de ikke gjort. Deres feil Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Ga du melding om avlysning av kjøp og abonnement før eller etter SIM-kortet ankom og ble kastet? Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Før. godt over en uke før. Jeg husker ikke akkurat hvor mange simkort jeg faktisk fikk og sånt, og grunnen til dette var nettopp fordi det var så lenge siden jeg avbestilte at jeg ikke så for meg at det kunne være noe problem. Lesson learned. Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hm, da står du ihvertfall noe sterkere. Om du politianmelder tyveri av simkort sannsynligvis fra søppelkassen, sender det til Tele2 og samtidig viser til at du hadde meldt oppsigelse over en uke i forvei, så bør jo det telle noe. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Om abo er brukt eller ikke spiller ingen rolle så lenge du har bedt om at det skal avbestilles god tid i forveien. At Tele2 ikke klarte å avbestille er ikke ditt problem og du skal heller ikke står annsvarlig for svikt i rutinene til Tele2. Her er det Tele2 som har gjort feil så du skal ikke betale ett eneste øre. Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Dette er tele2 som forhandler OG operatør Bare for ordens skyld, så er Tele2 operatør, og Moobi Norway AS er forhandler. Hvis telefonen var sendt fra forhandler når den ble avbestilt så forklarer dette hvorfor abonnementet ikke ble avsluttet når du ringte og kansellerte. Tele2 kan ikke kansellere abonnementet før de mottar telefonen i retur, og dette kan ta noen dager/uker. Hvis din avbestilling er registrert dagen etter at du bestilte så mener jeg at du ikke skal betale noen faste avgifter, eller innmeldingsavgift, så fremt telefonen ikke ble sendt, eller er mottatt i retur. Trafikken på abonnementet tror jeg faktisk de kan, uten at jeg på noen måte er noen jurist, kreve at du betaler. Tele2 har sendt et SIM-kort til deg, som har blitt tatt i bruk. Om det er av noen andre enn deg har ikke noe å si, så lenge du står som ansvarlig for det abonnementet som ble bestilt. Du blir forøvrig ikke svindlet, hverken helt eller delvis, av hverken Tele2 eller Moobi. Endret 31. mai 2009 av Bretteville Lenke til kommentar
genser Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hvis telefonen var sendt fra forhandler når den ble avbestilt så forklarer dette hvorfor abonnementet ikke ble avsluttet når du ringte og kansellerte. Tele2 kan ikke kansellere abonnementet før de mottar telefonen i retur, og dette kan ta noen dager/uker. Tele2 kan kansellere et abonnement med en gang de ønsker det de, men de kan selvfølgelig vente med å betale tilbake beløp for mobilen til de har mottatt denne i retur, om mobilen i det hele tatt ble sendt. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Om svindlet er ordet vet jeg ikke, men etter å ha ringt utallige ganger og enten fått svaret at dette skulle de fikse, uten resultat, eller å ha fått svaret at her måtte jeg bare betale, så føler jeg meg ikke riktig behandla. Bretteville: Mobilen ble aldri sendt, men uansett hadde jeg blitt strålende fornøyd med din løsning om å betale for de 50 kronene. Tusen takk for hjelp alle sammen. Ringer tele2 på tirsdag når jeg er ferdig med eksamen, så får se om det løser seg. Dere hjalp meg ihvertfall med å finne ut av punktet der det skar seg! Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Dette høres kjent ut, vi fikk regning 6 måneder etter å ha avsluttet abbonomang med canal digital. vi fikk inkasso varsel på slutten som gjorde at vi tok kontakt. der sier de at vi har avsluttet abbonomanget og har ingen forklaring på regningene. Jaha, liksom vi skulle tro på det. de sender nok bevist regninger for det er mange som er dumme nok til å betale de. tenk på alle gamle folk som blir redd for fengsel når de får slike regninger, de betaler nok i frykt. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg hadde nesten blitt paranoid om jeg fant ut at noen roter i søpla mi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå