Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XFX GTX260 Black Edition @ HL2 Crash

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Specs:

Windows Vista 64-bit

Asus Maximus II Formula

XFX GTX260 Black Ediotion, driver: 185.85 som er nyeste.

SyncMaster 245B Plus @ 1920x1200

Intel E8400 @ 3Ghz - ikke overklokka

4GB RAM Crucial

Problem:

Installerte HL2 Episode 2, spillte 5 - 8 min og fikk kræsj. Justerte video settings litt ned til anbefalte instillinger; kræsj. Dette var med maks oppløsning 1920x1200. Prøvde så å kjøre spillet i windowed mode med anbefalte settings og med oppløsningen på 1290x124 som også resulterte i kræsj. Maskinen låser seg og skjermen blir dekt med grønne eller lilla farger.

Jeg tror det kan være skjermkortet som blir for varmt, men jeg synes det er rart ettersom jeg har god lufting i kabinettet. Jeg spiller World of Warcraft på maks oppløsning uten problemer, og der har jeg aldri hatt lignende problem. Jeg burde kanskje sjekket varmen i rivaturner, men er det noen andre som kommer på andre problematiske faktorer som jeg kan ha oversett?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har oppdatert HL2 Episode 2 regner jeg med. Hvis dette kun skjer i HL2, kan det jo være bugs i spillet eller at driveren ikke er helt topp for HL2.

Last ned GPU-Z og sjekk temperaturer på skjermkort etter at dette skjer i HL2, hvis du får det til da. Sjekk også temperatur etter å ha spilt WoW.

Lenke til kommentar
Du har oppdatert HL2 Episode 2 regner jeg med. Hvis dette kun skjer i HL2, kan det jo være bugs i spillet eller at driveren ikke er helt topp for HL2.

Last ned GPU-Z og sjekk temperaturer på skjermkort etter at dette skjer i HL2, hvis du får det til da. Sjekk også temperatur etter å ha spilt WoW.

Takk, skal prøve.

Lenke til kommentar

Begge spillene lå mellom 60 - 70 grader max. WoW gikk som normalt med fullscreen og max settings, mens HL2E2 ble testet i windowed mode på 1290x1024. Denne gangen fikk jeg spilt HL2 mye lengre enn før. Jeg hadde GPU-Z opp hele tiden og sjekket temp omtreng hvert 5 min. I HL2 steg den fra 59 til den lå max på 70 grader, plutselig fikk jeg crash.

Mulig det noe med driveren, men fant ingen lignende problem andre har på nvidia sine forum. Hm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...