Gå til innhold

Låse vindu til en fast størrelse, så det ikke kan resize's.


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Sjekk først www.stratcast.com/desktop.jpg

 

Det jeg ønsker å gjøre er å låse IE vinduet til den størrelsen,

slik at det kan flyttes rundt MEN ikke resize's. Dennes settingen må selvfølgelig være på hele tiden slik at det ikke har noe å si om jeg lukker IE eller rebooter... Hvis noen vet om et program som kan gjøre dette så ville jeg blitt kjempetakknemmelig :yes:

 

 

Rawk on 8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke hva du trenger dette til, men under har du en mulig løsning. Ikke akkurat elegant, men...

Lag et html dokument som åpner et nytt vindu som er låst til en størrelse, så bruker du det nye vinduet til å surfe i. Hvis du setter dette dokumentet til å være startside vil du jo få et slikt fast vindu hver gang du starter IE.

Forslag til kode som starter et tomt vindu (hvordan du blir kvitt boksen som popper opp vet jeg ikke):

 

<html>

<head>

<script language="JavaScript">

window.open("",'Browse','height=600,width=900,fullscreen=no,toolbar=yes,location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=no');

window.close()

</script>

</head>

</html>

Lenke til kommentar

Ahh, meget godt forslag... kom ikke på det selv... Men likevel vil det være tilfeller hvor du skriver /run www.hardware.no i mIRC e.l. og vinduet blir resizeable. Kunne også tenkt meg å låse andre vinduer til et fast sted på skjermen, f.eks. mIRC. Kunne også tenkt meg at Outlook, calc osv. alltid dukka opp på samme valgte sted på skjermen...

 

Så jeg trenger et prog til dette, jeg VET det må finnes :)

Lenke til kommentar

Ta en titt på Hawkeye ShellInit her: http://www.hawkeyetech.com/products/freeware.htm

 

Creates any number of margins on the screen that maximized windows wont cover (much like the taskbar).

In these margins, you can put applications that you always want visible,

for instance Winamp, SysMeter, console, chat window, or whatever.

Ikke sikker på det om det er det du trenger, men verdt et forsøk! :)

 

 

Edit:

Etter litt leting fant jeg også WindowsFX: http://www.stardock.com/products/windowfx

User defined size for windows to maximize to. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...