Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Distrè nettverkskabler?

Anbefalte innlegg

Dere nevnet utstyr for og trekke kabler gjennom kanalene i veggene, jeg finner ikke dette, noen som kan gi spesifike menyer som f.eks : vertøyer -> bla bla -> bla bla på www.blablabla.com ?

Hadde vært supert ;)

Vil skjekke dette også skikkelig før jeg ser nermere på muligheten med vinduskarmer via ute.

Mener jeg har sett dette i Biltema katalogen, desverre har de elendig hjemmeside :|

PS: Jeg har aldri hatt bruk for slik wire, du får det til som oftest ved å skyve/rykke/whatever i kabelen i noen sekunder... :) Trengs sånt wireset når det er sikkelig motstand (f.eks. trangt) for å dra kabelen gjennom med makt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere nevnet utstyr for og trekke kabler gjennom kanalene i veggene, jeg finner ikke dette, noen som kan gi spesifike menyer som f.eks : vertøyer -> bla bla -> bla bla på www.blablabla.com ?

Hadde vært supert ;)

Vil skjekke dette også skikkelig før jeg ser nermere på muligheten med vinduskarmer via ute.

hehe, fin link, kjøp noe billig om du skal bruke det en gang, men det er jo bare å trekke litt hardt, eller no sånt, eller ha litt zalo på kabelen :-?

Lenke til kommentar
PS: Jeg har aldri hatt bruk for slik wire, du får det til som oftest ved å skyve/rykke/whatever i kabelen i noen sekunder... :) Trengs sånt wireset når det er sikkelig motstand (f.eks. trangt) for å dra kabelen gjennom med makt.

Det er snakk om : en etasje ned, og i andre siden av huset. Det vil sikkert bli litt vanskelig (hvis jeg skal trekke den hele veien).

Lenke til kommentar
bye bye, spammer :grumpy:  :yes:

Hva skal det bety? Jeg har sett etter, men finner det ikke. Synes du da det er så urimelig og spørre her, som folk har kjøpt/brukt det før?

nei, men linken førte til et merkelig sted, men skjønnte at det ikke helt var meningen.... :oops:

Lenke til kommentar
bye bye, spammer :grumpy::yes:

Hva skal det bety? Jeg har sett etter, men finner det ikke. Synes du da det er så urimelig og spørre her, som folk har kjøpt/brukt det før?

nei, men linken førte til et merkelig sted, men skjønnte at det ikke helt meningen.... :oops:

Hehe, "blabla" var en betegnelse på "skriv det du tror/fant" :lol:

Lenke til kommentar

Bambam, jeg hadde brukt vindustrikset for å få det en etg. ned og til andre siden av huset... Å legge kabler i huset er j4evlig krevende, siden man ønsker å få det pent... kanskje man må gjennom 2-3 vegger osv og det blir enormt med arbeid... kabelen matcher kanskje ikke veggfargen osv.

Huset vårt er et trehus og underetasjen er mur (grunnmur). Dvs. når du står ute så er de første 60-80cm fra bakken mur så er 1. etg trepanel (slik er de fleste husene i norge). Under trepanelen (60-80cm opp på veggen) ligger det helt sinnsykt mye med kabler.... Både telefonkabler og kabel-tv fra før og nettverkskabler jeg har lagt. Synes det er en god løsning å legge det inn der. Vet ikke om du har den muligheten men kan jo sjekke det ut.

Jaja, nå melder jeg meg ut av diskusjonen (som nærmest har vært en live "chat" :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Ja, vi har også slikt hus shahin, det er fint og skjule dem der, før jeg legger dem oppover veggen (i et hjørne på et utbygg). Slik at jeg kan legge det rett under et av panelene bort til vinduet mitt.

Tror dette er den foreløpige planen :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...