ThOms-N Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Stiller berre spm anngående oppskriften din: Du skriver at du bruker 1kg rå-tobbak og driver ut all fukt over natta. Og du ender fortsatt opp med samme mengde(i kg) etterpå. Er det er oppskriften basert på mengden '1kg rå-tobakk', eller har du rikelig med pulver når du har tørket? Sånn at du berre kan måle ut 1kg pulver.? Lenke til kommentar
jericho-soon Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Takker så mye for oppskriften Lurkers. Hvilken tobakksplante bruker du, og hvordan blir nikotin-innholdet i snusen din i forhold til General. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Tråden blir bare mer og mer interessant Lenke til kommentar
Lurkers Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) ThOms-N: Rå-tobakken som jeg mener som du kan kjøpe i kilos forpakninger feks, i Sverige er nesten helt tørr, det at jeg tørker totalt tørr er for lettere og knuse den før jeg kjører den i min kaffekvern, får problemer med å male hvis ikke tobakken er helt tørr, tobakken er litt mindre en et kilo da, men utgangspunktet i min oppskrift er et kilo fra butikk eller egen produksjon. jericho-soon: Jeg dyrker flere sorter: i år dyrket jeg Alida (en gammel svensk sort), og connecticut broadleaf, Havanna, og en sort som heter little crittenden.Nikotininnholdet er ca. det samme som i snus du kjøper, jo øker du mengden med natriumkarbonat får du et sterkere snus. All tobakken min i år henger til fermentering 2 uker igjen så blir det sigar og snus produksjon. Endret 16. oktober 2010 av Lurkers Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 hva skjedde med Sinces da? Var gøy å lese igjennom tråden. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hvor kan jeg få tak i slike tobakksfrø? Og hvor lang tid tar det før plantene har vokst nok til at jeg kan begynne å lage noe av dem? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hvor kan jeg få tak i slike tobakksfrø? Står i første post. Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 Hvor kan jeg få tak i slike tobakksfrø? Står i første post. Jaggu, sorry. Lenke til kommentar
sjeve Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hvodan gikk dette da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå