Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skal dyrke tobakk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle nesten ønske jeg røyka, kunne testa ut hvordan det ble. Snusen tror jeg blir ræva, blir sikkert ikke så fin som ordentlig snus, heller vasne blader man stapper i kjeften.

Tror uansett jeg skal få tak i noen frø og sjekke, får sikkert kjøpt det i en eller annen sjappe også. Cannabis frø får man jo kjøpt over disk i Norge, så rart hvis ikke tobakksfrø også selges.

Lenke til kommentar
Foreslår ett par 600W HPS-lamper så blir det der knall skal du se :D

Vurderer å kjøpe noen om det trengst, men trenger først en leilighet/hybel med gratis strøm, haha:p

Har gått 6 dager nå, og det spirer som bare det! ;)

img9197x.jpg

Det er veldig små, men spirer etterhvert, hehe:p

- Sinces

Lenke til kommentar

Jo dypere spirene ligger i koppene jo mindre lys får de..

Kjøp deg en 125 eller 250W 6400K CFL-pære fra designbelsysning.no som slipper du billig unna mht kunstig lys :)

Noen hull i bunnen av koppene er å foretrekke så slipper du at røttene råtner i tilfelle du overvanner :)

Lenke til kommentar
Jo dypere spirene ligger i koppene jo mindre lys får de..

Kjøp deg en 125 eller 250W 6400K CFL-pære fra designbelsysning.no som slipper du billig unna mht kunstig lys :)

Noen hull i bunnen av koppene er å foretrekke så slipper du at røttene råtner i tilfelle du overvanner :)

Hehe:p Takk for tipset, det skal jeg gjøre.

Ja vurderer å kjøpe meg noen lignende, men jeg har en 220-250W "sol", og den lager jo utroli mye varme og lys.

Har brukt den noen ganger i ett lite drivhus jeg laget, med en vifte inni.

362976_X_2007-06-26_161614_562.jpg

^-- Sånn som dette

Endret av Sinces
Lenke til kommentar

Hehe, er utroli lett å plante dem. Tok bare 6 dager hos meg og jeg såg 40-45 frø som hadde startet med å spire;)

Halogoen fungerer ikke til dyrking.. det er klinkende klart :)

Hehe, jaja..:p Jeg får bare vente til neste lønning og skaffe meg noen dyrke lamper. :)

Jeg må nesten finne ut en måte å tørke tobakken på, leste noe om at det måtte gjærest for å unngå fuktighet, mykk og for å omdanne klorofyll:s

Link: http://www.norcan.org/ipb/index.php?showtopic=13011

- Sinces

Endret av Sinces
Lenke til kommentar
Bilde av hvordan det ser ut oppi koppene nå? :)

Er ikke hjemme akkurat nå, men kan fikse et bilde i morgen. Er ikke så stor forskjel akkurat da, men..:p

67 frø har spirt opp, men en del av dem dør tror jeg: /

Edit:

Dårlig kvalitet på bilder, sorry.. Ble tatt med mobil.

bilde0061.jpg

bilde0062j.jpg

Men e.. er det noen som vet hvordan jeg gjærer tobakken?:p

Vurderer også å kjøpe meg en luftavfukter så jeg kan værne dem mot myggling/myggsopp i værtfall..

http://belysningsexperten.no.152.bysant.co...&pageId=231

Endret av Sinces
Lenke til kommentar

Hvorfor planter du de så dypt? Klipp bort overskydende papp så får de mer lys og vokser raskere.

Når det gjelder mugg så ville jeg ha ordnet til ventilasjon. Hvis du setter plantene i et gammelt skap du ikke bruker kan du mekke god ventilasjon med pc-vifter, dessuten får du mer kontroll over miljøet rundt plantene i et skap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...