Tomle Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hei! Driver å vurderer kompakte kameraer og f.eks Sony DCR-TRV33 eller noen Canon varianter er en mulighet. MEN, jeg har mange VHS-C filmer som jeg trenger å få digitalisert og ser at det meste av kameraer i denne klassen også har analog video inn for digitalisering. Er det noen som har testet analog video capture f.eks med ovennevnte kamera? I så fall synspunkter på kvalitet/funksjonalitet? Med capture vha grafikkort osv har det vært mye tull med å få audio i sync har jeg lest. Fungerer kameraene slik at de også sampler audio slik at du slipper å plugge på lydkortet og tulle? Noen som har sett tester av disse finessene noe sted? Hva med oppløsning - sampler du i 768x576 eller noe slikt eller lavere?? Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har prøvd å konvertere fra SVHS-C til DV via kamera (både Canon og Panasonic), og det er ikke problemer med lydsynkronisering. Lyden går inn på kameraet. Kvaliteten blir bra, men hvis det er mye videostøy, så vil det virke inn på resultatat. Jeg brukte en videospiller med Time Base Corrector, og den fjernet det meste av støyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå