Hildus Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hei, Jeg mener dette har vært diskutert i en tidliger tråd, men jeg kunne ikke finne den igjen. Er det noen som vet om det er rimeligere å kjøpe kamerautstyr/objektiver i Thailand i forhold til Norge? Ser at mange av kameraene og objektivene er laget der så tenkte kanskje det kunne ha noe å si. Er det noen som har prøvde dette? Hilde Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Ville værtfall vært forsiktig med hva jeg kjøpte, i-og-med at Thailand ikke er kjent for å ha så god kvalitet på ting... Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Ville værtfall vært forsiktig med hva jeg kjøpte, i-og-med at Thailand ikke er kjent for å ha så god kvalitet på ting... Svaret på spørsmålet heller vel mer mot garantirettigheter og problemer i ettertid, og ikke selve produktkvaliteten. Det er ingenting som tilsier at et Canon-kamera kjøpt i Thailand skal ha dårligere kvalitet enn et kjøpt i Norge? Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Noen produkter er det rimeligere å kjøpe i Thailand, men ikke alle. Da jeg var i Bangkok i fjor sommer lå kamerahusene godt under norsk pris, og noen var så langt under som halv pris alt etter hvor ny modell det var snakk om... En del objektiv er også billige. Jeg såg helst på Nikon, og kjøpte med meg ett Nikkor 70-300 VR til halve prisen av det det billigste kostet i Norge da. Hadde også lyst til å kjøpen 16-85 VR, men det var like dyrt som i Norge da. Neste gang jeg reiser tenker jeg å sjekke prisen på 105 f2.8 VR Micro. Ser ikke noe problem i å kjøpe slikt utstyr i Thailand, da ihvertfall Nikon har en svært stor fabrikk der, og produktene som selges der er de samme som eksporteres til Europa. Men det er selvsagt greit å kjøpe de hos en seriøs butikk, og IKKE på gata. Ved sistnevnte er du nesten garantert å kjøpe stjålet utstyr eller kopier. Jeg handlet hos en butikk i Pantip Plaza, ett stort kjøpesenter med bare elektronikk. Her er det mange forskjellige fotobutikker, og det er ganske lett å skille de seriøse fra de useriøse. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Kjøpte mitt D300 i Thailand i fjor sommer på det enorme elektronikk senteret i Bangkok (husker ikke navnet i farten), og det er jo like bra som om det ville vært kjøpt her. Eneste er at du før ikke samme garanti og rettigheter hvis det skulle skje noe ihvertfall... Men med tanke på at jeg betalte 6800 kr for ett kamera som kosta 13ooo i norge på den tiden, så er jeg fornøyd! /Yaricks Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Foreslår at du lager deg en ønskeliste, og noterer ned rimeligste pris på norske butikker omregnet til Bhat. Da er det enkelt for deg å se om det har noe for seg når du er der nede. Pantip Plaza og MBK er fine steder å shoppe elektronikk/fotogreier. Men husk at du mister norsk garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå