Delvis Skrevet 30. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 To ord jeg har notert meg (som enkelte bruker). Men har aldri skjønt hva betydningen av dem er. Hva vil det si når en person blir beskrevet som "nemen", eller at flere personer er "nemne" av seg? og Hva vil det si når en person blir beskrevet som "nadig" eller flere personer blir omtalt som "de er så nadige"? Noen som vet og kan foklare meg det? Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 30. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 To ord jeg har notert meg (som enkelte bruker). Men har aldri skjønt hva betydningen av dem er. Hva vil det si når en person blir beskrevet som "nemen", eller at flere personer er "nemne" av seg? og Hva vil det si når en person blir beskrevet som "nadig" eller flere personer blir omtalt som "de er så nadige"? Noen som vet og kan foklare meg det? Nemen har jeg ikke hørt, men i Rogaland betyr nadig å være gjerrig. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2009 Rogaland jae, det stemmer nok det. "Nemen" er godt mulig mer begrenset, kanskje til vest-karmøy og deromkring? Mener det er folk på "vestsiå" som bruker det der. Kan spørre noen i virkeligheten, men da må det være noen som passer. Helst ikke noen jeg kjenner, for da vet de at jeg lærte det av dem og kan ikke godt bruke det mot dem feks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå