Gå til innhold

BK: Et tre ved Angkor Vat


Anbefalte innlegg

Her kommer det et bilde som jeg hadde litt tro på. Men jeg får det ikke helt til. Er det bare gråstein som ikke lar seg gjøre om det gull? Eller er det jeg som ikke ser det som skal til? Hva ville du gjort ?

 

 

1/400s, f/5.6, 20mm, ISO 200 (EOS 30D + EF-S 10-22mm)

 

Sort(hvitt ble anderledes; men "that's it" ... Eller ?

 

 

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker jeg heller, men for meg blir det litt "blast" ?, men dette er kanskje bare meg.

 

Synes bildet generelt var ok, kanskje litt synd med den presenningen eller hva det er i bakkant av treet, men det er jo ikke godt å gjøre så mye med....:)

Endret av Mawrick
Lenke til kommentar
Jeg likte også bildet og synes det gjorde seg best i farger :) Men hvilket land er det fra?

Kambodsja. Angkor Vat er et av mange templer i et stort område rett utenfor Siem Reap. Angkor Vat er/var det viktigste tempelet i området.

 

Tom

 

Det som gjorde bildet flott for meg, var at du har tatt bilde av et meget vakkert tre....og slikt er viktig å ha øynene åpne for når man er ute med kamera... :yes:

RandiA

Det er et flott tre; men jeg synes ikke jeg får gjenskapt det jeg så og opplevde når jeg var der.

 

Tom

Lenke til kommentar

Treet er fint, samme med bygningen.

Men jeg har litt problemer med bildet som helhet pga de menneskene jeg føler tar litt oppmerksomhet pga sine sterke farger.

Samme med de plastgreiene i bakkant av bygningen..

Hadde likt og sett et bilde nærmere inntil (tempelet?) og uten den for meg forstyrrende bakgrunnen..

 

 

 

Av nevnte grunner ville jeg absolutt foretrukket s/h-versjonen!

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært i området, desverre, men Angkor Wat er jo blant det Kambodsja's viktigste nasjonale symboler, og selv om det har vært nesten forlatt i 400 år så er det i utrolig god stand. Allikevel har det vært gjort et enormt arbeid med restaurering og preservering, og jeg synes det er ok å ta med stilaset i bakgrunnen, og den lille gruppen turister.

 

Vanskelig det der med å fange stemningen i ett bilde: man fornemmer en enorm historie, flere titalls generasjoner mennesker og et mektig rike. Dimensjonene er virkelig store og detaljene intrikate. Jeg tror kanskje et par (gjerne budistmunker) i forgrunnen, på vei inn i bildet fra høyre, kunne ha bidratt litt med både stemning og mer skala til bygningen og det enorme treet.

 

Kanskje du får litt mer pop i fargene ved å kutte grønn kanal helt på toppen, med kurveverktøyet, og et par forsiktige s-kurver?

 

Ellers liker jeg bildet, det er rent og enkelt. Det forteller ingen intrikat historie, men viser hva du så, uten sentimentalitet.

Lenke til kommentar

Har prøvd å finne en alternativ crop, men er nok kanskje enig i at det du har er beste mulighet. Om det å flytte seg til venstre hadde vært mulig ville det kanskje vært en løsning, men hjelper fint lite nå. Jeg synes for så vidt bildet fungerer ålreit som albumbilde fra en tur, men vanskelig nok å beholde det som er gull uten å introdusere for mye rart.

 

Her er to alternative versjoner, fokus mer på tempelet og mindre på treet, bare gi et hint om du vil jeg skal fjerne de. Synes ikke egentlig disse er bedre, og regner med at du har prøvd noe lignende. Første synes jeg kanskje kan funke, men det blir med kanskje ...

post-139385-1243699860_thumb.jpg

post-139385-1243699872_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...