Lucho Gonzalez Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 hei. kjøpte en brukt Apple iPod Nano 8gb (3rd Gen) hvor langt tid trenger den for å bli full ladet, har det noe å si hvis man lader den før den går tomt for batteri og hvorfor begynner itunes å synkronisere med en gang jg kobler ipoden til pc'en selv om jeg har ikke krysset noe av de valgene Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 hei. kjøpte en brukt Apple iPod Nano 8gb (3rd Gen) hvor langt tid trenger den for å bli full ladet, har det noe å si hvis man lader den før den går tomt for batteri og hvorfor begynner itunes å synkronisere med en gang jg kobler ipoden til pc'en selv om jeg har ikke krysset noe av de valgene iPod tar lang tid å lade gjennom PC...jeg lader alltid med lader, går mye raskere. Det gjør ingen ting om du "klatt-lader" sier ekspertene. Kryss av for at du vil håndtere alt manuelt, det er lurest synes jeg, da har du full kontroll. RandiA Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 hei. kjøpte en brukt Apple iPod Nano 8gb (3rd Gen) hvor langt tid trenger den for å bli full ladet, har det noe å si hvis man lader den før den går tomt for batteri og hvorfor begynner itunes å synkronisere med en gang jg kobler ipoden til pc'en selv om jeg har ikke krysset noe av de valgene iPod tar lang tid å lade gjennom PC...jeg lader alltid med lader, går mye raskere. Det gjør ingen ting om du "klatt-lader" sier ekspertene. Kryss av for at du vil håndtere alt manuelt, det er lurest synes jeg, da har du full kontroll. RandiA takk for de tipsene, men trenger den mer enn 3 timer Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 hei. kjøpte en brukt Apple iPod Nano 8gb (3rd Gen) hvor langt tid trenger den for å bli full ladet, har det noe å si hvis man lader den før den går tomt for batteri og hvorfor begynner itunes å synkronisere med en gang jg kobler ipoden til pc'en selv om jeg har ikke krysset noe av de valgene iPod tar lang tid å lade gjennom PC...jeg lader alltid med lader, går mye raskere. Det gjør ingen ting om du "klatt-lader" sier ekspertene. Kryss av for at du vil håndtere alt manuelt, det er lurest synes jeg, da har du full kontroll. RandiA takk for de tipsene, men trenger den mer enn 3 timer Som sagt bruker jeg ikke PC for ladingen, men det kan godt tenkes den bruker så lang tid ja, om batteriet var tomt, og hvis du ikke har en USB kontakt som går rett i boksen/PC'n så går det også tregere. RandiA Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 hei. kjøpte en brukt Apple iPod Nano 8gb (3rd Gen) hvor langt tid trenger den for å bli full ladet, har det noe å si hvis man lader den før den går tomt for batteri og hvorfor begynner itunes å synkronisere med en gang jg kobler ipoden til pc'en selv om jeg har ikke krysset noe av de valgene iPod tar lang tid å lade gjennom PC...jeg lader alltid med lader, går mye raskere. Det gjør ingen ting om du "klatt-lader" sier ekspertene. Kryss av for at du vil håndtere alt manuelt, det er lurest synes jeg, da har du full kontroll. RandiA takk for de tipsene, men trenger den mer enn 3 timer Som sagt bruker jeg ikke PC for ladingen, men det kan godt tenkes den bruker så lang tid ja, om batteriet var tomt, og hvis du ikke har en USB kontakt som går rett i boksen/PC'n så går det også tregere. RandiA jeg regner med at du tenker på vanlig kontakt, liksom jeg lader med den samme som jeg overføre musikk, den er tomt, har vær koblet til pc'en nå i to timer, trenges det mer? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Du lader jo til det kontakt-symbolet kommer frem på iPod'n..forstår ikke helt hva du mener med vanlig kontakt jeg...jeg mente bare at USB-ledningen bør gå "rett inn" i PC'n og ikke gjennom noen HUB eller switch el.l.... (Jeg har USB'n i en 6-punkts HUB på skrivebordet, men jeg lader ikke der, bare laster inn og oppdaterer.) RandiA Lenke til kommentar
makila Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 hei. kjøpte en brukt Apple iPod Nano 8gb (3rd Gen) hvor langt tid trenger den for å bli full ladet, har det noe å si hvis man lader den før den går tomt for batteri og hvorfor begynner itunes å synkronisere med en gang jg kobler ipoden til pc'en selv om jeg har ikke krysset noe av de valgene ...iPod tar lang tid å lade gjennom PC...jeg lader alltid med lader, går mye raskere. Det gjør ingen ting om du "klatt-lader" sier ekspertene... Er ikke noe problem å lade før batteriet er tomt, men det som skader batteriet er å avbryte ladingen før den er ferdigladet. Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 men ipoden min ble full ladet nå, etter ca 2t og 10 min. det står full ladet på ipoden, kan man stole på det, og hjelpe det hvis man beholder den i ladningen etter at den er full ladet. Lenke til kommentar
makila Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Nei, den kutter ladingen når den er ferdig ladet. Altså ingen vits i å la den ligge lenger. For noen år siden var det anbefalt å la for eksempel en mobiltelefon ligge over natta ved førstegangslading. Det er bare unødvendig nå, er den full ladet er den full ladet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå