Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Oppgaven er blitt løst, og ny gåte finner du på post #50. Det som følger nå er en krimgåte. Selve historien er ganske kort, men det som skal gi dere hintene til å løse oppgaven er spørsmålene dere stiller meg. Det er kun lov til å stille Ja eller Nei-spørsmål, men jeg vil svare at det er irrelevant dersom det ikke har noen betydning for selve historien. Jeg skal prøve å svare så fort som mulig, men av erfaring så tar det omtrent 20 minutter før noen løser den ansikt til ansikt, så det kan bli en ganske lang tråd. (De som har hørt gåten før, bes vennligst å ikke svare på den, det er bare usporty ) Her er oppgaven: En mann møter, som avtalt, sin kamerat på en restaurant. Kameraten bestiller biff, mens han andre bestiller en matrett av alke (en type sjøfugl). Denne mannen tar en bit av alken, skvetter til, før han så stikker kameraten sin til døde med en kniv. Hvorfor gjorde han dette? Av hensiktsmessige årsaker vil disse to personene nå bli omtalt som Knivstikkeren og Offeret. Endret 1. juni 2009 av Abnegation Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Har det skjedd noe i fortiden på sjøen? Tenker siden det er sjøfugl. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Har det skjedd noe i fortiden på sjøen? Tenker siden det er sjøfugl. Det stemmer ja. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er det noe knivstikkeren har spist før som gjør at han reagerer på den måten når han spiser? Liksom, han fikk flashback fra noe han har spist før? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Det stemmer også ja. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Var de lenge på denne båten/øyen/sjøen? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Det vil jeg si ja. Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Men hvorfor dreper han denne fyren? ahh.,... Fikk de mat på øyen? (sier øyen, regner med det ikke har noe å si) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er det en "skikkelig" restaurant? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 har en bekjent av Offeret tidligere dødd etter å ha spist slik mat? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 hehe kan svaret... men gidder ikke å si noe, kan hende om dere sitter helt bum fast at jeg kan stille et og annet spørsmål i ny og ne for å hjelpe til. husker selv at jeg ble grilet av denne gåten på en leir, men vi hadde en litt annen variant Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Men hvorfor dreper han denne fyren? ahh.,... Fikk de mat på øyen? (sier øyen, regner med det ikke har noe å si) De spiste på øyen ja. (sier øyen, ettersom det var det du formulerte spørsmålet med) Er det en "skikkelig" restaurant? Ja, like skikkelig som peppes, big horn og alle andre restauranter med lisens til å selge mat. har en bekjent av Offeret tidligere dødd etter å ha spist slik mat? Nei. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er det en grunn til at offeret bestiller akuratt biff? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Er det en grunn til at offeret bestiller akuratt biff? Nei Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Her er mitt svar, Abnegation. Advarsel ikke åpne denne spoileren noen andre enn Abnegation. Du kan åpne om du kan gåten, men ikke om du ikke kan gåten. Tenk om det er rett, ødelegger hele gåten Kan knivstikkeren være blind? Tenker hvis han var på øyen med mange andre, at hvis det ikke var mat der, at de serverte han menneskekjøtt og sa at det var "sjøfugl". Da spiste han og overlevde, og når han kom på resturanten for å smake sjøfugl, siden han likte det så godt, skjønner han at det ikke var det han spiste på øyen. Han dreper han som serverte han det på øyen. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Nja, du er inne på noe vitalt der. Men det er en del detaljer jeg gjerne ville hatt med altså.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg VISSTE at det der var for godt til å være sant. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Kan knivstikkeren være blind? NEI Tenker hvis han var på øyen med mange andre NEI, at hvis det ikke var mat der JA, at de serverte han menneskekjøtt og sa at det var "sjøfugl"JA. Da spiste han og overlevde, og når han kom på resturanten for å smake sjøfugl, skjønner han at det ikke var det han spiste på øyen JA. Han dreper han som serverte han det på øyen. Men du mangler fortsatt et motiv. Det at han spiste menneskekjøtt er ikke eneste grunn. Endret 29. mai 2009 av Abnegation Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå