celebos Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg var på hytta forige helg og så en diger rovfugl på himmelen. Siden jeg ikke ser så godt så har jeg aldri vært flink på fugler, så jeg lurer på om noen har peiling på hva jeg har fotografert. Jeg vet det har vært en del fjellvåk rundt hytta, men syntes denne virker mye større. uansett er det spennende å se et så digert og mektig dyr sirkle rundt ovet hodet mitt. For en drøm det hadde vært å treffe på den mens den sitter i et tre. Bildet er forresten tatt med et 200 mm objektiv. På forhånd takk. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Når jeg ser kjapt over tenker jeg at det er en musvåk med tanke på stjerten og de litt lyse merkene på brystet. Skal se over enda engang imorgen når jeg er litt mere våken Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Vanskelig å si ut i fra bildet men jeg synes det ligner på en hauk av et eller annet slag. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Syns det ligner denne ørna : http://www.photosight.org/photo.php?photoid=94859 Lenke til kommentar
Han som vet nesten alt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet ikke. det er ikke så lett å se utifra bildet . utifra det jeg har sett tror jeg det kan være noe som en hauk eller ørn, det er ikke umulig at det er falk eller ravn heller. prøv å kompensere for den lyse himmelen, kanskje det blir bedre da. (photoshop eller gimp) Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet ikke. det er ikke så lett å se utifra bildet . utifra det jeg har sett tror jeg det kan være noe som en hauk eller ørn, det er ikke umulig at det er falk eller ravn heller. Jo det er umulig :!: tror heller ikke at det er noen ørn. Legg merke til stjerten, hvor spiss den er og hvor rett den er. På vingene, se spreningen på fjærene og hvor brede vingene er. Ellers så er det non hvite "streker" som er svake men synlige. Jeg låser mitt svar på musvåk uten at jeg skal si for mye sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå