Lomaxz Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Heisann. Dette er kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg prøver likevel . Har hatt mitt eos 400d en stund nå, og har funnet ut at jeg ikke kan ha raskere lukkertid enn 1/200 ved bruk av blitz (både ekstern og pop-up). Er dette vanlig? er det noen måte å få raskere? Har prøvd i full manual osv, men får det ikke til. Går fint uten bruk av blitz. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ja, det er vanlig for alle dslr. Men de fleste har mulighet til å bruke langt høyere lukkertider med blits. Du mister noe lys, men det fungerer bra. Les her: http://www.rpphoto.com/howto/view.asp?articleID=1026 eller i brukermanualen for blitsen din. På min blits er det modus for automatisk ttl og automatisk ttl med rask synkronisering. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Helt normalt, forskjellige kameraer har forskjellig max sync-hastighet for blitz. Derfor pleier jeg å bruke P-modus når jeg bruker fill-in-flash. Da justerer kamera automatisk blender, lukkertid og blits-styrke slik at bildet blir riktg (dersom det er mulig). Har du støtte for high-speed på blitsen så bruk det. Eller så kan du bruke min metode. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det hjelper jo ikke på det han spør om.. Hvis man får 1/4000 lukkertid for f/2 er det ikke noen annen måte enn å bruke raskere synkronisering. På canon sine blitser kan du alltid ha den på, da blitsen automatisk går tilbake til normal blits når du er under 1/200.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå