Gå til innhold

Nytt kamera (igjen...)

Anbefalte innlegg

Hei..

Hadde et Casio Exilim, som jeg nå har kvittet meg med. Var ikke helt det jeg hadde forventet meg. Har lyst å prøve en klasse opp. Regner med å bruke ca.6000.-(+/-) denne gangen. For tiden er jeg helt i villrede for hva jeg skal velge.

Kamera jeg har i tankene er:

Minolta DiMAGE F300

Olympus Camedia C-50 Zoom

Olympus Mju 400

Sony Cyber. P10 / DSC-V1

Canon Dig. IXUS 400

Canon Powershot S50 (dårlig batt. kapasitet?)

Krav:

God optikk i forhold til størrelse. (Kompakt)

Oppl. >=4Mp.

Mulighet for manuelle innstillinger.

Metallhus, skal tåle å bli brukt ute.

Vekt:+/-200gr.

God batt. kapasitet, oppladbar (NiMh/LithiumION)

Er det noen eksperter der ute som har noen gode tips her?

Alle svar mottas med takk. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke et sekund i tvil om Sony er det beste av disse kameraene. Les tester på www.image-resource.com og www.steves-digicams.com

Takk for tipset!

Er nesten overbevist om at et slikt DSC-V1 må være sorten. Jeg leste testen på Steves Digicams opp/ned og i mente.Det hadde jo ufattelig mange fnksjoner, men siden det var en pre-production modell hadde de ikke fått legge ut prøvebilder.Gleder meg til det kommer en skikkelig test.

Det viktigste er jo at billedkvaliteten er god.

Lenke til kommentar

Hvis du vil se bilder tatt med V1, så sjekk denne linken:

http://www.fotopolis.pl/index.php?gora=4&lewa=3&e=999

Antagelig er disse bildene også tatt med pre-prduction modell, men det er ikke så godt å si. Det er en Polsk site og jeg er ikke så "stiv" i polsk :-?

Bildene ser hvertfall unektelig bra ut. Litt cromatic aberration (se bilde av treets grener mot himmel i stor forstørrelse), men det har alle digitalekameraer...også analoge...

Eneste ankepunktet på V1 sammenlignet med f.eks G3 er batterikapasiteten som ikke er like bra, men ekstra batterier får man jo kjøpt... På mange andre områder er derimot kanskje V1 bedre enn G3 (blant annet fokusering i vanskelige situasjoner), komponering av bilder i mørk/dunkel belysning (med Nightframing) og ikke minst størrelsen på kameraet +++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...