Gå til innhold

Telezoom til Canon 450D

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en nybegynner med et Canon 450D med kitobjektiv. Jeg har nå hatt kameraet i ca 1 år for å bli vant til å bruke kitobjektivet på en ok måte, men begynner å føle behovet for en telezoom. Det jeg primært ønsker meg er muligheter til større zoom, ta portretter med uskarp bakgrunn samt en lett og liten linse som er fin å ta med på reiser.

På Japan Photo fikk jeg anbefalt Sigma 18-200mm 3.5-6.3 DC OS for Canon, men tester jeg har lest ser ikke ut til å være spesielt positive. Hva mener dere om dette objektivet i forhold til min bruk? Vil bildekvaliteten være like bra som med kitlinsen?

Andre alternativer jeg ble foreslått er Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS og Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, men jeg synes selv sistnevnte er litt i største laget. Vil førstnevnte ta synlig bedre bilder enn Sigma-objektivet? Og finnes det eventuelt noen andre alternativer jeg bør se på?

Jeg har et budsjett på opp til 5000...

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en nybegynner med et Canon 450D med kitobjektiv. Jeg har nå hatt kameraet i ca 1 år for å bli vant til å

Andre alternativer jeg ble foreslått er Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS

Den Canon 55-250 har jeg, meget bra, (fikk den anbefalt her inne), men til portrett bruker jeg

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro, den er meget god til det bruk...samtidlig med at det er en god macro.

RandiA

Lenke til kommentar

Man får sjelden i pose og sekk. Derfor anbefaler jeg deg to objektiver.

- Canon EF-S 55-250mm IS til de tilfellene du trenger telezoom.

- Canon EF 50mm f1.8 til portretter. Ekstremt mye for pengene.

Totalpris = 3500,-

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Ja, den 50mm'n er også god til portretter...hadde den først jeg, men synes 60mm'n er et enda bedre valg.

RandiA

Nå var del 50mm f/2.5 Macro du hadde, ikke plastic fantastic 50mm f/1.8 ?