gullfaks1 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei, Kjører Windows 7 64-bit RC på en en ny core i7 maskin med Asus P6T kort og 6 GB ram. Har en SSD OS-disk, en 1.5 TB Seagate disk og et HW-raid med 5 1 TB disker. Problemet er hasigheten på å flytte/kopiere filer fra en disk til en annen. I løpet av noen sekunder går hastigheten på overføringen tregere og tregere, og ender på rundt 30 MBps. Bruker jeg USB er hastigheten ca 11 MBps. Dette er helt håpløst. Noen ideer? kjell Arne Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 De gangene jeg har overført filer (en del ganger nå) så har det vært rundt den hastigheten du nevner. Så jeg vet ikke om det er så unormalt. Lenke til kommentar
gullfaks1 Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) De gangene jeg har overført filer (en del ganger nå) så har det vært rundt den hastigheten du nevner. Så jeg vet ikke om det er så unormalt. OK. Jeg mener at hastighetene var mye høyere i XP, men kan jo ta feil Litt underlig er det allikvel siden både disker og kontrollere er SATA II og skal takle teoretisk 3 Gbps... eller er jeg helt på jordet? Kopierte nå over DVD-katalog mellom 2 interne disker... Snitthastighet på 14.8 MBps... Endret 30. mai 2009 av gullfaks1 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hm, ok. jeg bruker ikke xp. Bruker vista og windows 7. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hvilken raidkontroller bruker du? Har du installert intel inf driverene? Lenke til kommentar
gullfaks1 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Hei, Jeg bruker Perc 5i med firmware og drivere fra LSI. Alle driverne ble automatisk lagt inn av Windows 7 + at jeg har manuelt oppdatert chipsetdriverne. Dette er: Intel Chipset Inf Update Program V9.1.1.1012 for Windows 7/Windows 7 64bit. SÅ jeg tror jeg skal være oppdatert. Gjorde en test av diskene og HW-array i HDtune. De single diskene ligger på 100 MBps +, men Perc arrayet ligger på 60 MBps i average! Noe er ikke ok.... Her er testene kjørt av HDDtune: 64KB 256KB 512KB Noen kommentarer? Endret 1. juni 2009 av gullfaks1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå