Gå til innhold

Blir reparasjonar på paralellimporterte produkt utført utanlands?

Anbefalte innlegg

Etter det eg forstår driv Japanphoto eigen import.

Gjeld dette også Expert, Elkjøp, Lefdal og Elprice?

Dei er vel forplikta til å gi to års garanti og fem års reklamasjonsrett likevel?

Blir reparasjonar på paralellimporterte produkt utført utanlands?

Nokon som har erfaringar med dette?

Endret av Skagen
Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen er forplikett til å gi noen form for garanti. - Reklamasjonsrett har man ved alle forbrukerkjøp.

Hvordan reparasjoner håpndteres er nok noe forskjellig, - noen har eget verksted, emns andre sender til utlandet. - Mange produkter har dog internasjonal garanti, slik at dette ikke er noe problem.

Lenke til kommentar

Elkjøp og Lefdal driver ikke såkalt "gråimport". Alt kjøpes fra norsk importør. Usikker på Elprice.

Japan Photo kjøper fortsatt en del fra Norge, men ihvertfall Nikon og Panasonic tror jeg de utelukkende kjøper fra andre land som f.eks Polen.

Du har uansett fem års reklamasjonsrett så lenge du kjøper fra en norsk forhandler, men du kan få problemer om den forhandleren går konkurs ettersom du da plutselig ikke har noen å forholde deg til. Kjøper du norske modeller, kan du også reklamere til importøren, slik at du har flere ben å stå på. Du får også andre goder ved å kjøpe norsk modell som bruksanvisning på et nordisk språk og andre ting.

Jeg tror ingen forhandlere har eget verksted lenger, men om de sendes til utlandet eller til et norsk verksted vet jeg ikke.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...