Gå til innhold

Min Asus 4816A vil hverken brenne eller lese cd'er :(

Anbefalte innlegg

Topicen sier det meste. Har prøvd å med siste firmware (1.12), ingen forbedring. Har prøvd å få den til å lese både orginale og brente cd'er, men med samme resultat. Ingen reaksjon. Ok da det skjer noe: Når jeg setter inn en cd skjer dette: lese lyset blinker og det kommer fra tid til annen en svak krrr-lyd.

Noen som i det hele tatt har en fjern peiling på hva dette kan være? Etter et minnutt så stopper blinkingen og krringen.

mvh

Ernie85

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den kirrre lyden, høres den ut som man har 2 tannhjul som skrapes mot hverandre? Jeg har nesten en slik brenner, kan brenne i 8x... Litt av en 40x brenner... Menne visst ingenting fungerer så er det vel en garantisak... Du kan jo teste den i en annen PC først. Vet ikke hvorfor det skulle gå, men elektronikkens verden er mystisk...

Lenke til kommentar
Vel, den kirrre lyden, høres den ut som man har 2 tannhjul som skrapes mot hverandre? Jeg har nesten en slik brenner, kan brenne i 8x... Litt av en 40x brenner... Menne visst ingenting fungerer så er det vel en garantisak... Du kan jo teste den i en annen PC først. Vet ikke hvorfor det skulle gå, men elektronikkens verden er mystisk...
jo den lyden kan minne om noe slikt ja... har allerede kontaktet Komplett de sa at jeg må sende den inn hvis jeg mente det var en retur/reparere greie. De hadde heller ikke mange andre tips så jeg tenkte jeg skulle se om noen har vet noe før jeg sender den inn.
Lenke til kommentar

:o prøvde å brenne med en Packard Bell cd. Funket :p, men ikke med andre cd'er :cry: den greier også å lese Packard Bell cd'en etterpå, men altså ikke orginal cd'er eller andre brente cd'er enn Packard Bell cd'er. Hva i faen er feil?

Lenke til kommentar
Garanti sak... Men det som er typisk i slike saker er at du får brenneren i retur med beskjeden at den fungerte fint. Ikke at jeg kjenner til slike saker, men det er slik uflaks alle har... :smile:
vel, brenneren plent nekter å lese/brenne cd'er så det er åpenbart en feil med brenneren. Det er veldig synd hvis den da kommer i retur uten at de har gjort noe med den. I så fall vet jeg hvor jeg IKKE skal kjøpe min neste pc til en prislapp på 20k uten kabinett :wink: Uannsett så sender jeg den inn så fort som mulig nå så får jeg se hva som skjer...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...