Gå til innhold

G15 tok kvelden - Trenger et lignende tastatur

Anbefalte innlegg

Søla masse melk over tastaturet mitt i dag morges.. Men det var nok på tide med et nytt et uansett. Har tenkt litt over det, og vil ikke gi mer enn 700kr for et nytt tastatur. Noen som kan hjelpe?

Hva jeg likte med g15 (se bilde) og vil ha på det nye:

- Det var stort

- Nok programmerbare taster (trenger vel max 5-6 stk), og at jeg kunne programmere dem rett fra tastaturet (med den MR-tasten)

- Bakgrunnsbelysning (gjerne med flere nivåer)

- Mulighet for å deaktivere windows-tastene

Ting jeg ikke likte:

- Det var ingen tast for "<" og ">"

- "Skjermen" var bare i veien

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe g11 (se bilde), men det har helle ingen tast for "<" og ">", så nå vet jeg ikke.

Takker på forhånd for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med G15 v.2? Eller kanskje Saitek Cyborg?

Om du kan vente så kommer nok Saitek Eclipse III om ikke alt for lenge. Jeg vet ikke prisen, men den blir antagelig ikke overdrevent høy.

Ingen av tastaturene du linka til ser ut til å ha en "<"/">"-tast :p Den tasten jeg ha.

Er du sikker på at du har sett på en skandinavisk/norsk versjon av tastaturet? (G11)

Hva mener du? Søkte litt nå og det finnes visst ingen norsk versjon av g11 (så en svensk versjon på komplett - men det er uaktuelt). Jeg hadde en amerikansk versjon av g15, noe som funka greit bortsett fra den ene tasten som mangla.

Jeg har forresten kjørt g15-tastaturet mitt i oppvaskmaskinen i kveld.. Skal la det tørke og se om det funker bedre i morra :p

Lenke til kommentar
Jeg har G15 kjøpt på komplett.no. Der har jeg jo >.<

Kjøpte du denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343958

Jeg ser ingen <>-tast der, men kan jo hende de ikke har bilde av den norske versjonen. Hvis det nye g15-tastaturet har de tastene så er det jo ikkeno å lure på - da kjøper jeg det.

Sitter med et g15 v2 kjøpt på komplett akkurat nå. Og ja, det er norsk oppsett med "<>" tast.

Lenke til kommentar
Ja. Og har det fortsatt. Har hatt dette keyboardet siden 2007 tror jeg, og klarer ikke og få de programbare knappene på siden til og funke (C1-C2-C3 osv.)

Litt off topic, men.

Off Topic:

Ta en titt her! ;)

(Innlegg 8)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Da sitter jeg og taster på G15 v2! Det er noe mindre enn v1, men tror dette blir bra^^

Får håpe det :thumbup: Jeg vurderte G15 v.2 da jeg skulle ha nytt tastatur, men jeg endte opp med Saitek Cyborg til slutt :p Skulle jeg hatt nytt tastatur nå, tror jeg kanskje det hadde blitt G15 v.2 ;)

Lenke til kommentar
Får håpe det :thumbup: Jeg vurderte G15 v.2 da jeg skulle ha nytt tastatur, men jeg endte opp med Saitek Cyborg til slutt :p Skulle jeg hatt nytt tastatur nå, tror jeg kanskje det hadde blitt G15 v.2 ;)

Vurderte det saitek cyborg tastaturet, men så at mange hadde problemer med de ekstra tastene. I tillegg ser det jo ikke ut! Hehe, minner meg om lego/duplo det tastaturet der:P

Eneste jeg ikke liker med g15 v2 så langt er at bakgrunnsbelysningen er rød (passer ikke helt med det andre jeg har her); G15 v1 hadde blått lys.

Lenke til kommentar

Problemet med de programmerbare tastene er enkelt å fikse ;)

Jeg skjønner ikke helt hvordan du får Saitek Cyborg til å se ut som Lego eller Duplo. Det er ingen ting som i det heletatt ligner i formen eller fargene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...