Gå til innhold

junifest 2009 - lessis - sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

24. juni

Stjernepelargonium

post-172535-1245862043_thumb.jpg

Nok en god og varm sommerdag. I bedet utenfor der jeg bor har jeg satt ned noen pelargonier. Nå blomstrer det fint utenfor.

Reiser i morgen tidlig til Paris og blir uten nett-tilgang. Tar selvfølgelig med meg kameraet og tar sikkert bilder hver dag. Legger ut et fra hver dag på mandag.

Lenke til kommentar

25. juni

Jardin du Luxembourg

post-172535-1246295301_thumb.jpg

Tok noen bilder den første dagen, men mest fra gateplan. Gikk en tur før møtet startet og fant en park, statuer og et slott i det fjerne. Statuer var det flust opp av i Paris, så hvis en hadde bodd der og skulle hatt et annet tema på på junifesten, tror jeg at jeg ville valgt statuer. Da hadde en ikke gått tom for ideer.

Lenke til kommentar

27. juni

Napoleon

post-172535-1246301805_thumb.jpg

Reisen min til Paris var egentlig fuchsia relatert, i og med at det var et europeisk møte med folk fra nesten hele europa som har dette som interesse. Når jeg da så Napoleon og var i Paris, måtte han bare være med. Det er flere minnesmerker av ham rundt om.

Vet at planten ikke er helt i fokus. Dette var det beste bildet av ham.

post-172535-1246303119_thumb.jpg

Denne blomsten er vist den eneste som er gul med lilla støvbærere i fuchsiaverdenen. Selve blomsten er på størrelse med et fyrstikkhode.

Lenke til kommentar

28. juni

Magnolia

post-172535-1246308531_thumb.jpg

Bak Notre Dame er det en park. Det sto det igjen en blomst av magnolia. har aldri sett så stor magnoliablomst. En av de jeg gikk sammen med, bøyde grenen ned slik at vi andre fikk fotografere herligheten.

Hele blomsten ser slik ut

post-172535-1246308566_thumb.jpg

Lenke til kommentar
25.Juni: Fint komponert og behagelige farger. 26.Juni: Flott med dråpene, det var et vakkert knippe.

RandiA

Fargene er det ikke jeg som har satt sammen, men en eller annen stor kakse for noen hundre år siden. Likte også dråpene

25. var storslagent :)

Det var mye storslagent i nærheten også.

Imponerende allé! :D

Du skulle sett allèene i Versailles!

Magnolia'n ble fin, lessis..bra fokus også på den.

RandiA

Takk for kommentaren.

For en blomst! Likte også dråpene. :)

Takk for kommentarene dine denne måneden. Du har vært flink til det. Har ikke vært like flink selv.

Lenke til kommentar

30. juni

Sommer

post-172535-1246424890_thumb.jpg

Avslutter med et typisk sommerbilde. Det ble tatt på vei hjem fra et besøk i Østfold. Har forsøkt meg med å sette sammen 2 bilder. Ser når jeg viser frem bildet i forhåndsvisningen at det ikke var helt vellykket. Det ble ikke tid i går kveld å legge ut noe, og nå må jeg dra på jobb. Siste innspurt før ferien.

Lenke til kommentar

Det var et behagelig Sommer panorama som avslutning...takker for "følget" gjennom Junifesten, synes du har vært flittig jeg i betraktning av alt det andre jeg vet du har vært opptatt av i juni måned. Møtes ved neste utfordring, om ikke før.

RandiA

Lenke til kommentar
Møtes ved neste utfordring, om ikke før.

RandiA

Tror jeg hopper over neste utfordring. Har ikke hatt tid til å kommentere så mye i andres tråder. Kanskje jeg får prioritere det i stedet for å ta egne bilder ved neste korsvei. Vi møtes senere denne måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...