Gå til innhold

junifest 2009 - lessis - sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stilig refleks, ja.

Noen steder jeg kjenner? ;)

Vet ikke hvor godt kjent du er i de indre veiene på Kjeller? Det er det gamle ombygde telenor-bygget/forskningsavdelingen nå min jobb

15. juni

Fassade

Den var kjempefin, lessis...fint komponert...og flott refleks :yes:

RandiA

Takk for den gode tilbakemeldingen

Bruk refleks! :D

Litt utbrent oppe til venstre, uten at jeg synes det gjør noe - flotte skyer i refleksjonen. Morsomt med forvrengningen også - skjønner godt du måtte ta bilde! :D

Hva mener du med å bruke refleks? Er det en innstilling i kameraet eller en tilleggsdel? Må innrømme at jeg ikke kan så mye enda.

Lenke til kommentar
Hva mener du med å bruke refleks? Er det en innstilling i kameraet eller en tilleggsdel? Må innrømme at jeg ikke kan så mye enda.

Unnskyld - det var ingen teknisk term - bare et dårlig ordspill.

"Bruk refleks" skal man jo i trafikken, og du hadde jo bilde av en veldig stor refleks(jon).. ;)

Lenke til kommentar
PS! Jeg ser ut og bestrider temaet ditt. Det er ikke mye sommer... ;)

Takk for tilbakemeldingen. Sommer betyr også regn. På vinteren snør det! Hvis det ikke regnet av og til ble det brunt rundt oss i stedet for grønt. Se naturen i litt sydligere strøk.

Lenke til kommentar

18. juni

Rikt blomsterflor

post-172535-1245433099_thumb.jpg

Utenfor Lillestrøm kirke står det noen flotte Rhododendroner. Har sett på dem noen dager og tenkt at dette var et sommermotiv. I går på vei til torget og konserter stoppet jeg sykkelen og knipset. Det ble ikke tid å legge det ut i går, kom for sent hjem fra konsertene.

I dag blir det ikke bilde, da det begynte å tordne på vei hjem fra jobben og det har regnet hele tiden siden. Håper på noen blinkskudd i morgen i løpet av konsertvandringen.

Lenke til kommentar

20. juni

Konserter

post-172535-1245540727_thumb.jpg

I Lillestrøm har de hvert år noe de kaller byfesten. Da er det flere kulturelle innslag en kan velge å gå på og alt skal være gratis. Rakk 3 konserter i kveld. Har bilder fra 2 av dem. Bildet jeg velger som dagens er av Åge Nilsen som synger Queen. Prøvde ut en innstilling jeg ikke har prøvd før, nemlig sport. Han rørte seg masse på scenen, slik at det var vanskelig å få et fint bilde. Jeg er jo ikke så høy, så det var en del hoder forann meg og scenen. Etter at bildene var tatt gikk jeg lengre bak, det ble litt heftig lyd lengst fremme.

post-172535-1245540686_thumb.jpg

Hørte også på Smokie i kveld. Her er et bilde av frontfiguren.

Kvelden ble toppet med en nattkonsert i kirken. Kjøpte en CD med musikken de spilte som jeg nå sitter og hører på. Nydelig og rolige melodier.

Lenke til kommentar
20. juni

Konserter

Veldig bra bilder, lessis...disse var du heldig med. "Sport" er en fin funksjon ja, har jeg funnet ut. Har brukt den ofte når det f.eks. blåser jeg, og motivet blir uroet..(også ørnebildene mine tok jeg med den funksjonen)

RandiA

Lenke til kommentar
Likte det fandenivoldske blikket 20. juni. :D

Hmm - skrå linjer ble veldig takkete - tror du kanskje skal kikke på annen programvare eller andre parametre for å endre størrelsen på de siste der.

..Men bildene var bra! :D

Så ikke i natt at jeg hadde satt inn et bilde som var skjevt. bør vel ikke gjøre slike ting etter en kveld på byen og når jeg ikke får lov å kjøre bil.

Lenke til kommentar

Jeg gikk glipp av byfesten i år.

Men det var interessant i Freia-parken. Fikk tatt en del rosebilder, ja. Kantina til de ansatte var ytterst imponerende.

Og utsalgsbutikken var åpen, så jeg kunne ikke motstå å kjøpe med en haug sjokolade... ;)

Lenke til kommentar
Så ikke i natt at jeg hadde satt inn et bilde som var skjevt. bør vel ikke gjøre slike ting etter en kveld på byen og når jeg ikke får lov å kjøre bil.

Hehe - nei, slett ikke noe skjevt bilde - jeg mener bare at skrå linjer i bildene er takkete - kanskje skarpet opp før resizing, eller du bør bruke annen programvare til resizing?

Det jeg mener - skrå linjer ser ut som linjene i romben til venstre, i steden for å være jevne: (Vel, ikke at den til høyre er jevn, men bildet illustrerer forskjellen.)

Anti-aliased-diamonds.png

(Knabbet fra Wikipedia)

Lenke til kommentar

22. juni

Coleus/Solenostemon - kjært barn har mange navn

post-172535-1245698321_thumb.jpg

Også kjent som Spragle, Bygutt eller Trondhjemsguten. Det spørs hvor i landet en bor. Hadde en samling av slike planter, men satte de ut for tidlig i våres. Det er ikke mange igjen nå. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...