lessis Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Bruker: lessis Utfordring: sommer og nærbilder Deltagernivå: Pingle Utstyr: Canon 400D + 50mm + Tamron AF 17-50mm (lånt for utprøving) Tillegsutfordring: tror ikke det Meldte meg på som pingle da jeg har noen foto-oppdrag i denne måneden og skal en tur til Paris, så bare 50mm kan bli litt snevert. Edit: lagt til et objekt Endret 15. juni 2009 av lessis Lenke til kommentar
lessis Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 1. juni Gudeblomst Legg merke til insektet på siden av blomsten. La først merke til det gjennom objektivet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Artig detalj med det insektet. Liker også hvordan sollyset speiler seg i blomsten. Det eneste jeg vil pirke på er at jeg ville hatt fokus litt lengre bak, og kanskje litt større område i fokus. Tom Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Takk for kommentaren Tom, skal forsøke å få med meg litt lærdom også. 2. juni Pelargonium Blueberry ripple Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Stilig, den har liksom kronblader som kjører sin egen mønster-stil... Jeg begynner å få angst for søndagens treff i Botanisk hage. Blomster dør bare jeg nærmer meg. Jeg skal fotografisk vise hva jeg mener senere i juni.. Og du, og enkelte medfotografer, liksom har alliert dere med dem. Kan jeg gå bak dere på søndag?! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Stilig, den har liksom kronblader som kjører sin egen mønster-stil... Jeg begynner å få angst for søndagens treff i Botanisk hage. Blomster dør bare jeg nærmer meg. Jeg skal fotografisk vise hva jeg mener senere i juni.. Og du, og enkelte medfotografer, liksom har alliert dere med dem. Kan jeg gå bak dere på søndag?! Du får slå deg sammen med meg; jeg har også blomster-angst ... Jeg likte gudeblomten med insekt. edit: det sa jeg visst her om dagen ogå... Tom Endret 3. juni 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Kan jeg gå bak dere på søndag?! Du kan heller få låne linsen min slik at du blir proff du også Lenke til kommentar
lessis Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 3. juni Regnvær For at ikke hele måneden blir macrofotografering av blomster, så prøvde jeg å fange regnet i dag. Det er jo sommer det også. Selv sto jeg under tak på terrassen min. Skulle vel ha fotografert med lengre blenderåpning, med da hadde ikke treet vært klart. Det var sterk vind i dag. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Nydelig den Dodecateon meadia, Sissel...fint fotografert og flott lys. (Jeg har lett etter mine denne uken, men dessverre er de visst gått ut...må se å få tak i ny) RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Du får slå deg sammen med meg; jeg har også blomster-angst ...Tom Det er da annet der i Tøyen bot. også...litt bekker, stein, raskbøtter, rustne spiker, river etc.... :!: :!: RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Skulle gjerne sett litt Exif på bildene dine jeg, lessis, får ikke frem det i min explorer. RandiA Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 4. juni Regndråper på hagebord Det ble for liten tid til å laste det opp i går kveld. I går var et ufyselig vær. Det innlot ikke til så mye fotografering ute, men også sommerstorm er en del av sommeren. Tok bilde av regndråper på hagebordet med spor av pollen. Da jeg fikk se det på skjermen så jeg virkelig støvkornene i vannet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jøss, det ble et flott mønster...kommer frem best på den større utgaven...heldig med fokus og "u-fokus" her RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Her traff du blink, lessis. Fint mønster, masse smådetaljer og utvisket bakgrunn. Tom Endret 5. juni 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
lessis Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 5. juni Hvitt bed Var i en aldeles nydelig hage i dag. Gikk rundt og fotograferte. For det meste macro inni blomsten, men falt til slutt på dette hvite bedet i aftensol. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 6. juni Planteloppemarked Vårens eventyr for meg er planteloppemarkedet jeg er med på å arrangere. Det er ved dette arrangementet laget kan holde et høyt aktivitetsnivå om vinteren. Ett minutt før startskuddet gikk så det slik ut forann sperringene. Plassen er delt i to. Kunne jo bare ha med meg den ene siden. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Likte 5. juni veldig godt. Var hagen i Lillestrøm? Lenke til kommentar
lessis Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Likte 5. juni veldig godt. Var hagen i Lillestrøm? Den ligger på Skedsmokorset og er en oase. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 7. juni Duetre For at jeg skal holde 50mm og ikke bare macro, velger jeg for 7. juni dette bildet. Folk valfartet til treet for å ta det i øyensyn. Tror ikke det finnes så mange eksemplarer av dette i Norge. Har ikke gjort annet etterarbeide enn å beskjære bittelittegrann. Burde dette bildet vært lysnet litt? Lenke til kommentar
lessis Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 8. juni I dag var det flott besøk på jobben. Jeg avviker fra 50mm og fotograferte med Tamron AF 17-50mm som er utlånt av Tomsi. Legger bildene i spoiler for at de ikke skal være søkbar. Ett kobbel av pressefolk var møtt opp for å se på en utstillingsåpning. Hvorfor så mange, jo denne: Med litt tålmodighet og god plassering fikk jeg skutt dette Vær så snill å ikke kommentere bildene med navn på hovedpersonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå