BIG1 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei. Jeg har et problem med laptop'n. Har vært plaget en stund med at den henger seg, da må jeg slå av strømen å starte opp på nytt. Men i går skjedde noe nytt, windows vil ikke starte helt korrekt, som du ser på bildet så ser jeg bare det bildet der og ikke noe mer skjer. Er det noe som henger i Windows? Den kommer aldri til login Noen tips for feilsøking? Noe programvare som kan fikse dette? Musepekeren kan bevege seg, så pc'n fryser ikke. Jeg har prøvd å starte i sikkermodus, vgs-modus, sikkermodus med kommandolinje etc etc... men det er samme problemet fortsatt. Jeg vil unødig formatere for å så miste alt jeg har Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Du trenger ikke å "formatere" partisjonen for å legge inn windows pånytt om du installerer fra CD. Dvs du kan installere windows pånytt og fremdeles ha alle dine dokumenter/filer uberørt . (under install velger man "leave filesystem intact" ) Filsystemer blir da uberørt bortsett fra \Windows katalogen og du får ny brukerprofil under \Documents and Settings , den gamle brukerprofilen din med dens My Documents,Pictures,Videos,Music etc blir liggende . Programmer derimot må du installere pånytt - selv om filene ligger der fremdeles etter reinstallasjon kreves diverse registeroppføringer / dll registreringer osv for at de skal funke. Er det laptop med recovery partisjon derimot - kan det være at setupscript i denne formatterer/lager partisjon pånytt. I dette tilfellet kan du f.eks lage deg en BartPE cd - boote denne med en usb disk/pen tilkoplet - bruke A43 filemanager til å kopiere ut filer du skal ta vare på . Eller bruke en linux live cd med NTFS read støtte som lar deg kopiere ut det du trenger. Endret 29. mai 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Det er en Fujitsu Siemens med gjenopprettingscd, denne vil vel formatere alt? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det er en Fujitsu Siemens med gjenopprettingscd, denne vil vel formatere alt? Det blir det sikkert. ang gjennopretting: har du forsøkt sikker modus? om ikke det hjelper kan du forsøke å boote med en live cd av en eller annen linux os. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Husk å være nøye med å opprette innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Det er en Fujitsu Siemens med gjenopprettingscd, denne vil vel formatere alt? Det blir det sikkert. ang gjennopretting: har du forsøkt sikker modus? om ikke det hjelper kan du forsøke å boote med en live cd av en eller annen linux os. Har prøvd sikkermodus, samme feilen der og Prøver diverse "fikse-cd'er" jeg fant på nettet nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå