Aerow Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hvordan oppretter jeg en VPN til kobling på Ubuntu? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Du kan laste ned Hamachi (kun tekstbasert) Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Det ser ikke ut til at det funker. Finnes det noe annet program for dette? Ligger det ikke en funksjon for dette pre-installed på Ubuntu allerede? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 sudo apt-get install vpnc Cisco compatible vpn. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hva med GADMIN-OPENVPN-Client/Server? Du finner det i legg til/fjern programmer. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) drbuggs: Fryser midt i installasjonen... Ellers takk Hva med GADMIN-OPENVPN-Client/Server? Du finner det i legg til/fjern programmer. Takk for hjelpen. Skjønner bare ikke hvordan jeg får aktivert tilkoblingen. Har skrevet inn brukernavn, passord og slikt, men hva gjør man så? Endret 29. mai 2009 av Aerow Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Vet ikke jeg, har aldri brukt det før. Bruker Hamachi siden det er det jeg har i Windows. Edit: Det er egentlig ikke fordi jeg har det i Windows, men fordi det var det en anbefalte for å sette opp en spill-server. Nå som jeg har satt det opp og det kjører på både linux og Windows, så trenger jeg ikke å bytte til noe annet Endret 29. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 1: Åpne en terminal (Program -> Tilleggsverktøy -> Terminal) 2: Skriv: sudo apt-get install network-manager-pptp 3: Svar ja til alle spørsmål. Nå finner du "VPN Connections.." og "new VPN" i network-manager-appleten (ikonet i oppgavelina). Mulig du må restarte nettverket etter punkt 3. Easy as pie. Du kan også bruke kvpn. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er det server eller klient du setter opp ? Hvis klient må du vite noe om serveren du skal koble til, kryteringstype etc. VPN er ikke alltid helt enkelt å sette opp. OPENVPN behøver ikke nødvendigvis alltid støtte alle VPN tilkoblinger. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg bruker vpnc (Cisco sin) vpn i Ubuntu 9.04 og har brukt den siden ubuntu 8.04 funker knall Det kommer selvsagt an på hvilken type VPN du bruker Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Equerm: Hvor laster jeg den ned til Ubuntu? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det er allerede nevnt i tråden, hiv dette inn i terminalen: sudo apt-get install vpnc Og sudo (S.uper U.ser D.O.) for rettigheter til å klusse med systemet, apt-get for å bruke pakkebrønnen, install for å instruere apt-get til å installere og vpnc er pakken. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Når den er installert dukker valget for å bruke cisco vpn opp i vpn menyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå