DaNeRn Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hei og hopp !!! Jeg skal omsider snart kjøpe meg en ny pc. Eller jeg skal vente til etter sommern, for jeg gidder ikke kjøpe ny pc nå for da er den jo gammel etter sommer pluss at jeg nesten ikke bruker pcen på sommern.... Men da tenker jeg at jeg trenger noen tips om forskjellige deler osv.. Da er vel dette det riktige stedet å spørre ? Jeg skal ha en pc som vel kan katigoriseres som en "allround" pc, litt spilling, web - design og litt musikk. Budsjettet mitt blir vel på ca 8000-1000. Men jeg har jo noen komponeter som jeg beholder fra den gamle pcen: 20 GB western disk 80 GB western disk cdrom Diskettstasjon Brenner 19" Skjerm Deler jeg trenger er: hovedkort, psu, kabinett, ramm ++++ Så jeg trenger alt annet, men da kunne jeg trenge litt hjelp for å finne deler og sånn som går bra sammen. På forhånd Takk ! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg skal omsider snart kjøpe meg en ny pc. Eller jeg skal vente til etter sommern, for jeg gidder ikke kjøpe ny pc nå for da er den jo gammel etter sommer pluss at jeg nesten ikke bruker pcen på sommern.... viss du ikke skal kjøpe pc nå, så foreslår jeg at du ikke ser på komponenter nå. Etter sommeren kan mye ha forandret og det kan ha kommet ut nye ting (som f.eks. Athlon 64, som jeg skal ha meg). Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hvis du skal kjøpe maskin etter sommeren kan du igrunn vente med å spørre til etter sommeren. Det som anbefales idag er ikke nødvendigvis det samme som vil anbefales etter sommeren. I og med at prisene synker hele tiden vil det med stor sansynlighet være andre komponenter som er aktuelle da. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Visst du kan vente til etter sommeren så anbefaler jeg det. 8000 - 10000 kroner er nok til å få en skikkelig råtass av en maskin (når man ser at du har komponenter fra før av har du råd til enda mer kraft). Så ta det opp igjen før høsten du, komponentene blir som regel bare billigere. Lenke til kommentar
DaNeRn Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Ja. Kanskje smart det. Prisene synker jo som regel utover høsten/vintern. Men de 64 -bit prosessorene noen som vet hva de kommer til å koste og noe om ytelse ? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Ja. Kanskje smart det. Prisene synker jo som regel utover høsten/vintern. Den pris-teorien din er bare tull. Prisene varierer fra uke til uke. "Gamle" produker går mye ned i pris når det kommer noe nyere på markedet. Lenke til kommentar
DaNeRn Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 ja selfølgelig detter jo prisene på de gamle produktene når det kommer nye bedre produkter...... Men det er alltid mange tilbud og sånn utover høsten og vintern når det nærmer seg jul. Det jeg mente, sorry for at jeg ikke formulerte meg så bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå