Gå til innhold

Noen kommentarer til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Da har jeg plukket ut deler til en pc som jeg er fornøyd med, men ønsker kommentarer før jeg bestiller, så jeg ikke gjør noe dumt.

Dette er betydelig dyrere enn hva jeg egentlig hadde tenkt meg. Hadde egentlig tenkt en (enda) billigere 17" skjerm, men synes denne skjermen virker bra til prisen. Kom gjerne med forslag om noe annet er bedre til prisen, men ikke noe (ihvertfall ikke mye) dyrere.

CPU og skjermkort skal nok oppgraderes om ikke så alt for lenge, men burde greie meg veldig bra med dette en stund.

[*]HK: EPoX EP-8RDA+ 921.00,-

[*]CPU: AMD Athlon XP2000+ 1.66 GHz 266 MHz bus Socket A 583.00(Thoroughbred)

[*]RAM: 2xTwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond 702.00

[*]HD: Seagate Barracuda V 120GB IDE 7200RPM ATA/100, harddisk 8MB cache 1 290.00

[*]Skjermkort: Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB 875.00

[*]Skjerm: ADi 19" CRT MicroScan P950 TCO-99 Skjerm 0,25dp, FD Triniton Pure Flat 2 339.00

[*]Kabinett: Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort Kabinett m/360W 817.00

[*]CPU-vifte: GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA Igloo Silent Breeze Til 1,4GHz/ XP2700+ 199.00

Og: Logitech cordless desktop deluxe optical, Samsung DVD og brenner (svart), floppy, Audigy player lydkort.

SUM 10 046.00

Priser hos PCutstyr, jeg vet ikke helt om jeg skal bestille alt derfra enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville tatt en annen cpu ! Xp2400 ligger like under 1000 lappen ,og viss du har lyst til å spandere litt til så tar du en xp2500 med barton kjernen!

Kanskje ikke det beste skjermkortet men holder viss du ikke skal foreta no heawy gaming! Fin stille hdd , Western digital er bedre på ytelse mens seagate har sin styrke i db!

Lenke til kommentar

Jeg er IKKE noen hardcore gamer. Når jeg først spiller et krevende spill, greier jeg meg nok bra med middels høye innstillinger. Kommer nok heller ikke til å sitte så mye inne å spille nå når det er vår og snart sommer.

Har vurdert både XP2500 Barton og 9500 eller 9600 kort. De ligger på rundt 1500 og oppover, men kanskje gir et ti4200 til en drøy tusing mer kraft per krone?

Det er fristende å kjøpe raskere prosessor og skjermkort, men om en stund koster jo det samme halvparten. Men hvis jeg skal det må jeg kutte ned på andre ting. Kanskje en litt billigere hdd, eller hk med onboard lydkort og kyttet ut Audigy kortet. Hadde egentlig tenkt dette, men fant ikke noe nForce 2-kort som passet meg, de hadde onboard grafikk også. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Kommer nok heller ikke til å sitte så mye inne å spille nå når det er vår og snart sommer.

Om du ikke kommer til å bruke pc'n så mye i sommer kan du vel vente pittelitt? Til høsten og Athlon64 kanskje? :roll: Er hvertfall slik jeg tenker... Sommeren går jo så fort uansett så... :shrug:

Lenke til kommentar

På høsten er det også billigst å handle PC deler...så jeg er enig med

-NeoRag- her ja...pluss det kommer endel nye ting som gjør at de delene som du har satt opp blir mye billigere. Siden du ikke kommer til å bruke pc'en så mye nå når det er vår...

Lenke til kommentar
IBM 180GXP 180GB er også et godt valg; stille og utrolig bra ytelse, men både varm og litt dyr

Riktig, liker å lese at det er andre og som ikke er innberka motstannder av alt som heter ibm?

Men vil da ikke si at ca 1600kr er dyrt for en så raske og store disk, er bare så synd eg ikke kan bruke så store disker på mitt brikkesett/hovedkortet er msi 815EP-pro(max 160GB)

Varmen er ikke noe problemer i dag med så mangen støysvake vifter, feks denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=8412N2GL Papst 12 db :yes:

Lenke til kommentar

Om du ikke kommer til å bruke pc'n så mye i sommer kan du vel vente pittelitt? Til høsten og Athlon64 kanskje?  :roll: Er hvertfall slik jeg tenker... Sommeren går jo så fort uansett så...  :shrug:

Kommer nok til å bruke den endel. Blir sikkert endel netter foran pcen... (har ikke pc på rommet nå, så hittil har jeg sittet og sett på TVshop på natta i ferien :D ).

Tenker litt som deg jeg også, derfor vil jeg ikke bruke penger på det råeste av prosessor og skjermkort nå, som kommer til å koste halvparten allerede til høsten.

Lenke til kommentar
Audigy player lydkort.
kan du jo droppe, hovedkortet kommer med integrert 5.1 lyd. 700,- spart der. :smile:

Ja det har det visst. Takk for opplysningen.

Epox EP-8RDA+

Nvidia Nforce2 SPP Chipset + Nvidia Nforce2 MCP-T    

3 x DDR SDRAM PC3200, (DDR400) 3GB max DUAL CHANNEL      

6 x PCI, 1 x AGP 8X      

6x USB 2.0 , 6 Channel Dolby Audio , ATA-133      

10/100MB LAN      

2 IEEE1394 ports      

Står ikke noe om det i webshopene de har kortet, nære på at jeg bestilte et "bortkastet" lydkort.

Da kan jeg heller kjøpe et skikkelig bra lydkort senere.

Lenke til kommentar
Ville kjøpt Epox 8RDA3+ som har release denne uken.... litt dyrere men den har endel kjekke oppdateringer som S-ata og fsb 400

I tillegg til alt 8RDA+ har? Kanskje ikke så dumt det, ihvertfall mtp. fremtidige oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...