Helpsomer Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Er det noen stor forskjell? Noen som kan nevne noen forskjeller? Vanskelig å finne noe konkret... Vurderer å kjøpe fra ebay en av disse 2. Første speilrefleks for min del. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 De er så og si kliss like. Eneste forskjellen er at D40x har fått 10 megapixler i stedet for 6. Her ser du en direkte sammenligning av spesifikasjoner. Her er en omtale av D40x da den kom for litt over 2 år siden. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Base ISO på D40x er også 100 i forhold til 200 på D40. Lenke til kommentar
Helpsomer Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Okei, jeg tror jeg går for d40 om jeg finner den billigst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det kan være en fordel å kjøpe det i Norge med tanke på garanti, reklamasjon, inkludert introduksjonskurs + inkludert vedlikehold/innjustering etter 2 år. (Hvis de siste to tingene fortsatt gjelder). Pris inkludert frakt blir trolig ganske likt uansett. Jeg tror de går for ca 2000 kr brukt og at det er ganske mange tilbydere for tida (pga oppgraderinger) så du kan godt gjøre et kupp her i landet også. Lenke til kommentar
Helpsomer Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Tenkte brukt, men ser ikke noe særlig som frister, så blir nok norskt =) 18-200mm uten stabilisator, går det på d40? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Alle objektiver som er tilpasset Nikon fungerer,men du må være oppmerksom på at D40/x ikke har innebygget autofokusmotor i huset så objektivene må ha det innebygget for at du skal få automatisk fokusering. Nå det gjelder de såkalte superzoomene er kvaliteten så der,det pga. av at du har så stor brennvidde spekter at man må godta endel kompromisser. Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Tenkte brukt, men ser ikke noe særlig som frister, så blir nok norskt =) 18-200mm uten stabilisator, går det på d40? D40(x) har ikke de beste støyegenskapene på kameramarkedet, så hvis du planlegger å skyte 200mm i situasjoner uten alt for mye lys må du bumpe opp både lukkertiden og ISO, og det gir ikke de aller beste bildene. Jeg har en D40x og et Nikkor 70-300VR selv, og jeg synes VR er uvurdelig. De aller fleste bildene jeg tar i 1/60 sekund på 300mm er knivskarpe, jeg må i hvert fall opp i 1/250-320 for å få samme effekten uten VR. Jeg vet ikke hvilken modell av en 18-200 du går for, men superzoomer har ikke så alt for god bildekvalitet. Hvis du er helt sikker på at du ikke trenger VR og hvis du helst vil bare ha et objektiv å bære rundt for enkelhets skyld er kanskje en superzoom det beste valget. Hvis du derimot tror VR kommer til å bli nyttig og du ikke har noe i mot å bytte objektiv en gang i blant, vil jeg heller anbefale deg en Nikkor 55-200 VR eller en Nikkor 70-300 VR hvis budsjettet ditt er høyere. Endret 29. mai 2009 av saccosekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå