Paranoid Nisse Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Hei! Jeg har et fancy problem! Port 80 er blokkert, enten på pc eller routeren! En del nettsider sier: Forbidden You don't have permission to access / on this server. Apache/2.2.3 (Ubuntu) PHP/5.2.1 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8c Server at www.(***).(net/com/no) Port 80. Hovedproblemet er når jeg skal på videocopilot.net, da blir feilmeldingen: *403 Forbidden Forbidden You don't have permission to access / on this server. Apache/2.2.3 (Ubuntu) PHP/5.2.1 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8c Server at www.videocopilot.net Port 80 (*Se vedlegg) Please hjelp meg! Endret 29. mai 2009 av Deutsche Virus Inc. Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Kan dette være relatert til port 80 og? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Sjekk proxyinnstillinger i browseren og/eller prøv en annen browser. 403 og andre feilkoder kommer i utgangspunktet fra serveren, men den adressen du prøvde å nå funker fint herfra. Mistenker at du får feilene fra en feilkonfigurert proxy. Hvis ikke er det kanskje et virus eller noe som tuller med deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hadde bort 80 vært blokkert hadde du ikke kunne surfet på de alle fleste nettsider. Lukter feilkonfigurert router/brannmur Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Hadde bort 80 vært blokkert hadde du ikke kunne surfet på de alle fleste nettsider. Lukter feilkonfigurert router/brannmur Ok, den er da i mindre deler blokkert. Er noen så greie å forteller meg hvordan jeg endrer på proxy instillinger eller brannmur... Altså jeg veit hvordan jeg bruker brannmuren, men ikke innen porter og sånt... Hverken IE eller Firefox vil inn på nettsiden Akkurat nå tar jeg en Search & Destroy, Malwarebytes' Anti Malware, Windows Defender og Norman scan. 510000 filer scannet til nå og ingenting funnet. Endret 29. mai 2009 av Deutsche Virus Inc. Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Oi! Dette er koselig Jeg testa ut programmet Hide My IP 2009 og gjett hva, da kom jeg inn på alt jeg ville! Er det serveren som har noe imot meg? Shit... Lenke til kommentar
PremoGuru Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Oi! Dette er koselig Jeg testa ut programmet Hide My IP 2009 og gjett hva, da kom jeg inn på alt jeg ville! Er det serveren som har noe imot meg? Shit... Hei! Jeg får også 403 Forbidden på www.videocopilot.net . Utrolig surt for det er en av sidene jeg besøker ofte. Har vært sånn i 3-4 dager nå Men gjennom hvilken som helst proxy-side kommer jeg inn!! Lenke til kommentar
PremoGuru Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Oi! Dette er koselig Jeg testa ut programmet Hide My IP 2009 og gjett hva, da kom jeg inn på alt jeg ville! Er det serveren som har noe imot meg? Shit... Hei! Jeg får også 403 Forbidden på www.videocopilot.net . Utrolig surt for det er en av sidene jeg besøker ofte. Har vært sånn i 3-4 dager nå Men gjennom hvilken som helst proxy-side kommer jeg inn!! Ser ut som flere har problemer: http://www.norskfilmforum.com/forum/index.php?topic=7706.0 Endret 30. mai 2009 av PremoGuru Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Kan dere sjekke HOST filen? "c:\windows\system32\drivers\etc\" Åpnes i Notepad. Kopier gjerne innholde i en quote Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Kan dere sjekke HOST filen?"c:\windows\system32\drivers\etc\" Eh... Det er to host: Host & Host.20090419-224437.backup Men jeg tipper bare "Host": (Der lå det mange rare ting innpå! ) hosts.txt Endret 31. mai 2009 av Deutsche Virus Inc. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er den eksterne serveren som har blokkert deres ip, i dette tilfellet videocopilot.net - grunnen vet jeg ikke, det kan være på grunn av for mange spørringer mot serveren, og den har blokkert ip'en dere automatisk. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er den eksterne serveren som har blokkert deres ip, i dette tilfellet videocopilot.net - grunnen vet jeg ikke, det kan være på grunn av for mange spørringer mot serveren, og den har blokkert ip'en dere automatisk. Noe som virker ganske ulogisk da man aldri har besøkt siden før? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hvis man bor i et borettslag eller et sameie, som deler internett linjen, så deler man også ip ut på det store nettet. - Det kan da være andre som har gjort dette, også for folk som har dynamisk ip, og har fått tildelt en ip fra en annen som har vært inne på slike ting. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Sitter med ubuntu 9.04 på mobilt bredbånd fra telenor. Får også den feilmeldingen, så virker som subnettet til Telenor Bredbånd er banna. Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Sitter med ubuntu 9.04 på mobilt bredbånd fra telenor. Får også den feilmeldingen, så virker som subnettet til Telenor Bredbånd er banna. Jeg har GET xD Lenke til kommentar
PremoGuru Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg kommer inn på siden nå plutselig. Har ikke gjort noe spesielt for det. Mest sannsynlig bare noe med serveren til videocopilot. Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg kommer inn på siden nå plutselig. Har ikke gjort noe spesielt for det. Mest sannsynlig bare noe med serveren til videocopilot. Det funker plutselig nå ja!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå