Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Ingen adgang til Port 80!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et fancy problem! Port 80 er blokkert, enten på pc eller routeren! En del nettsider sier: Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Apache/2.2.3 (Ubuntu) PHP/5.2.1 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8c Server at www.(***).(net/com/no) Port 80.

Hovedproblemet er når jeg skal på videocopilot.net, da blir feilmeldingen:

*403 Forbidden

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Apache/2.2.3 (Ubuntu) PHP/5.2.1 mod_ssl/2.2.3 OpenSSL/0.9.8c Server at www.videocopilot.net Port 80

(*Se vedlegg)

Please hjelp meg!

post-189975-1243604511_thumb.jpg

Endret av Deutsche Virus Inc.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk proxyinnstillinger i browseren og/eller prøv en annen browser.

403 og andre feilkoder kommer i utgangspunktet fra serveren, men den adressen du prøvde å nå funker fint herfra. Mistenker at du får feilene fra en feilkonfigurert proxy. Hvis ikke er det kanskje et virus eller noe som tuller med deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hadde bort 80 vært blokkert hadde du ikke kunne surfet på de alle fleste nettsider.

Lukter feilkonfigurert router/brannmur

Lenke til kommentar
Hadde bort 80 vært blokkert hadde du ikke kunne surfet på de alle fleste nettsider.

Lukter feilkonfigurert router/brannmur

Ok, den er da i mindre deler blokkert. Er noen så greie å forteller meg hvordan jeg endrer på proxy instillinger eller brannmur... Altså jeg veit hvordan jeg bruker brannmuren, men ikke innen porter og sånt...

Hverken IE eller Firefox vil inn på nettsiden

Akkurat nå tar jeg en Search & Destroy, Malwarebytes' Anti Malware, Windows Defender og Norman scan. 510000 filer scannet til nå og ingenting funnet.

Endret av Deutsche Virus Inc.
Lenke til kommentar
Oi! Dette er koselig :nei:

Jeg testa ut programmet Hide My IP 2009 og gjett hva, da kom jeg inn på alt jeg ville!

Er det serveren som har noe imot meg?

Shit...

Hei! Jeg får også 403 Forbidden på www.videocopilot.net . Utrolig surt for det er en av sidene jeg besøker ofte. Har vært sånn i 3-4 dager nå Men gjennom hvilken som helst proxy-side kommer jeg inn!!

Lenke til kommentar
Oi! Dette er koselig :nei:

Jeg testa ut programmet Hide My IP 2009 og gjett hva, da kom jeg inn på alt jeg ville!

Er det serveren som har noe imot meg?

Shit...

Hei! Jeg får også 403 Forbidden på www.videocopilot.net . Utrolig surt for det er en av sidene jeg besøker ofte. Har vært sånn i 3-4 dager nå Men gjennom hvilken som helst proxy-side kommer jeg inn!!

Ser ut som flere har problemer: http://www.norskfilmforum.com/forum/index.php?topic=7706.0

Endret av PremoGuru
Lenke til kommentar
Det er den eksterne serveren som har blokkert deres ip, i dette tilfellet videocopilot.net - grunnen vet jeg ikke, det kan være på grunn av for mange spørringer mot serveren, og den har blokkert ip'en dere automatisk.

Noe som virker ganske ulogisk da man aldri har besøkt siden før? :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis man bor i et borettslag eller et sameie, som deler internett linjen, så deler man også ip ut på det store nettet. - Det kan da være andre som har gjort dette, også for folk som har dynamisk ip, og har fått tildelt en ip fra en annen som har vært inne på slike ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...