Gå til innhold

[Løst]Nye deler til spill-PC

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk!

Jeg tror pc'en min eller ihvertfall kortet mitt begynner kanskje å ta kvelden. I forskjellige spill så hender det seg at spillet fryser helt til jeg går ut og inn av spillet. Og noen ganger så napper spillet i 5 sec så spillet høres ut som en motor. Etter det så er det like fint... Til neste gang da...Også har det seg slik at i t.o.m warcraft TFT så får jeg noen ville ting som skjer på skjermen. Det ser ut som alle de forskjellige ikonene bytter plass kan du si. Jeg kan plutselig få skogen i spillet til å bli hud bildet og omvendt. Slik er det med nesten alt. Men dette fikser seg også etter at jeg har gått inn og ut av spillet.

Ettersom pc'en min begynner å bli over 2 år gammel, så tror jeg kanskje jeg burde investere i noe nytt, nå som også slike rare ting skjer. Jeg har også veldig lyst på noen nye deler egentlig, for jeg synes ting ikke går reint nok i spill. Men jeg trenger nok ikke en hel pc.

- Slik er pc'en nå -

Nvidia GeForce 8800 GTS

Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz

4.00 GB RAM

Asus p5b-e hovedkort

Tastatur,mus,skjerm,cd-rom,RAM,harddisk,nettverkskort er de tingene jeg ikke trenger å bytte ut. Spørsmålet er da, trenger jeg å kjøpe meg noe nytt hvis jeg vil holde meg under et beløp på 10k. Eller kommer jeg ikke til å merke noen forskjell før jeg går over 10k?

Endret av ZynoX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil nok merke forskjell vet å kjøpe et bedre skjermkort eller cpu, men om det er hardware feil det du snakker om, er jeg ikke sikker på.

Så hvis jeg f.eks. Kjøper meg XFX Radeon HD 4870X2 2 GB. For stor forandring kan jeg forvente. Å er det faktisk lurt å kjøpe den nå, heller kanskje vente til noe nytt og bedre kommer?

Lenke til kommentar

Det er et kongekort, du kan jo se på tester på internet å se på forskjellene.

Et eksempel, på Enemy Territory: Quake wars, med 4AA, 16AF og i en oppløsning på 2650x1600 (dette er vel til 30" eller noe?) fikk 8800gts 35,4 fps 4870x2 fikk 100.

Men om du burde kjøpe en ny prosessor vet jeg ikke, men det er sikkert ikke dumt. Og når du først har gjort det ville jeg formatert harddisken og instalert alt på nytt.

Lenke til kommentar
Det er et kongekort, du kan jo se på tester på internet å se på forskjellene.

Et eksempel, på Enemy Territory: Quake wars, med 4AA, 16AF og i en oppløsning på 2650x1600 (dette er vel til 30" eller noe?) fikk 8800gts 35,4 fps 4870x2 fikk 100.

Men om du burde kjøpe en ny prosessor vet jeg ikke, men det er sikkert ikke dumt. Og når du først har gjort det ville jeg formatert harddisken og instalert alt på nytt.

Dæven. Da var en slik forskjell jeg hadde tenkt meg. hehe. Da blir det grafikkort og prosessor på meg da. Ihvertfall grafikkort

Lenke til kommentar

prossesor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772

denne prossesoren er bra, og koster bare 1450kr, tror ikke du trenger bedre en dette sjerm kostet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444231

shappire hd 4890 1gb.

HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352394

tillsammen kommer dette på 4645+ frakt

hvis du bytter det du har ut i dette får du en pc som du kommer til og merke stor forsjell på fra den du har. hvis ikke der er en hardware feil da.

Endret av bunnymann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...