Gå til innhold

Test: DFI Lanparty UT X58-T3eh8

Anbefalte innlegg

Det var jo tidenes kjedeligste layout... er det dette som er malen for det du kaller entusiastkort? Det ser jo ut som noe som koster ca 400 som demovare på komplett.

Skinnet bedrar. Og dessuten, null bling-faktor. Jeg har selv Supermicro sitt X38 hovedkort, C2SBX.

Hva er det egentlig du får, sett i forhold til det DFIet som HW har testet? Ser at en x16 på dfi'et er "byttet" mot en pci-X-slot, og at en vanlig pci-slot er byttet med nok en pci-x, 2 færre SATA på X8SAX + manglende IDE-slot. 2 fler USB på X8SAX, men noe dårligere lydkort (antar 883 er dårligere enn 889, er dette feil - korriger meg gjerne). Og bedre nettverkskort på X8SAX selvfølgelig.

Syns ikke det der er noe å rope hurra for, når prisen faktisk er høyere enn for DFI'et, med all sin bling-faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var jo tidenes kjedeligste layout... er det dette som er malen for det du kaller entusiastkort? Det ser jo ut som noe som koster ca 400 som demovare på komplett.

Skinnet bedrar. Og dessuten, null bling-faktor. Jeg har selv Supermicro sitt X38 hovedkort, C2SBX.

Hva er det egentlig du får, sett i forhold til det DFIet som HW har testet? Ser at en x16 på dfi'et er "byttet" mot en pci-X-slot, og at en vanlig pci-slot er byttet med nok en pci-x, 2 færre SATA på X8SAX + manglende IDE-slot. 2 fler USB på X8SAX, men noe dårligere lydkort (antar 883 er dårligere enn 889, er dette feil - korriger meg gjerne). Og bedre nettverkskort på X8SAX selvfølgelig.

Syns ikke det der er noe å rope hurra for, når prisen faktisk er høyere enn for DFI'et, med all sin bling-faktor.

Kortet har gjennomgått hardere testing, med tanke på at kortet er ment brukt i profesjonelle miljøer, som f.eks. i en profesjonell arbeidsstasjon, der oppetid er helt essensielt. Det gjør at hovedkortets pris gjerne øker.

MEN! Kan det kortet der klokke bra på LN2 for eksempel?

Nei, det kan det ikke. Supermicro sine hovedkort er ikke ment for klokking.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Flott test og alt sånt, men stusser litt over tittelen "X58 til spillentusiasten"?

Jeg forstår ikke helt hva som gjør dette hovedkortet mer rettet mot gaming enn andre X58-hovedkort?

Rettet mot overklokkere kan jeg være med på, men spillentusiaster / gamere?

Begynner å blitt smått lei av sånne meningsløse sensansjonelle titler her på Tek.no / HW.no nettverket :(

Lenke til kommentar
Flott test og alt sånt, men stusser litt over tittelen "X58 til spillentusiasten"?

Jeg forstår ikke helt hva som gjør dette hovedkortet mer rettet mot gaming enn andre X58-hovedkort?

Rettet mot overklokkere kan jeg være med på, men spillentusiaster / gamere?

Begynner å blitt smått lei av sånne meningsløse sensansjonelle titler her på Tek.no / HW.no nettverket :(

Det som menes er vel at det yter veldig godt med tri-sli (og i7-CPU). For det gjør de jo.

Lenke til kommentar

Et av de få kortene som du kan ha crossfire og ha lydkort på, men at det er noe bedre til spill enn andre...næææ

Det jeg liker ved DFI er at dek ommer med såpass bioser at man finner en som passer best til oppsettet ditt og foreks. slik som 4\28 biosen som er "laget" for de som bruker minne med Elpida:)

Sånt er artig:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Stigfjell:

Var ikke klar over vPro og Q45, damnit og jeg som akkurat har kjøpt et P45 HK til hjemmeserverbruk. Men som du sa det er kun microATX som har det, merkverdig da de heller burde valgt G serier.

Ellers er supermicro fantastiske kort. Men de hører nok ikke, som du heller ikke gjør noe poeng av, hjemme i OC/Gamer kategorien. Entusiast blir et altfor vagt uttrykk og en som kjøper et Supermicro HK fremstår som vesentlig mer entusiast enn en som kjøper et bling-bling kort. Men som sagt det blir litt forskjellige leire.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...