^Desloch Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Kjører en Barton 2500+ @ 2800+, men problemet er Asus Probe (prog som måler temp og slikt).. Har et ASUS a7n8x hovedkort, og inne i biosen står det at CPU'en idler på ca. 50 grader, mens i asus probe står det at tempen ligger på 26 grader! Hva er vanlig temp? Har globalwin tak68 vifta (dual fan).. Hvilken sensor skal jeg stole på? (tipper på biosen :wink: ) Andre programmer som funker til å måle temp (utenom mbm)? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 bios pleier å stemme, men motherborad monitor, sisoft sandra, cpu cool er noen andre som funker Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 bios pleier å stemme, men motherboard monitor, sisoft sandra, cpu cool er noen andre som funker Lenke til kommentar
^Desloch Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Ok.. Men er 50 grader en realistisk temperatur? Eller den andre? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 50 grader er nok den riktige, har sett folk med vannkjøling som ikke klarer 26 grader men 50 grader går greit det, du bør kun bekymre deg når maskina blir ustabil, men det kan godt være noe annet som forårsaker det, ikke nøvendigvis varme Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 50 grader er nok den riktige, har sett folk med vannkjøling som ikke klarer 26 grader Sett folk som ikke klarer 26 Grader med vannkjøling? Ehm.. Det er svært få som klarer å nå så lave temperaturer når GPU NB og CPU kjøles. Har du vannkjøling selv sånn at du kan bekrefte utsagnet ditt ? Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 det eneste er at asus probe henter infoen rett fra biosen så de skulle jo vise det samme, det gjør de iaffal på alle mine asus kort. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg finner faen ikke ut hvor du måler temp i sisoft sandra! Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 AsusProbe er noe fordømt møkk. Temperaturene den viser er helt på jordet samt at det ofte viser feil volt som går opp og ned som en dompe. Gå for motherboardmonitor. Hos luftkjølte maskiner vil jo alltid cpu temp ligge over romtemp. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det er BIOS som viser rett. Probe viser temp i cpu-sokkelen. (?) Motherboard Monitor 5 er et bra program. viser rikti temp (PS: Det finns etterhvert endel tråder som går på dette... søk, og du skal finne) Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg finner skitt ikke ut hvor du måler temp i sisoft sandra! Se under CPU & Bios Information, det står der et sted inni teksten et sted, bare å lete. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Hos luftkjølte maskiner vil jo alltid cpu temp ligge over romtemp. Med vannkjøling også.. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 CPU tempen min ligger til vanlig på 30 tallet.. har stress testet cpu (tok backup av en av dvd filmene mine, slik at cpu var 100 % i flere timer) . da var maks temp 43 grader, og der hold den seg stabilt, med 100% CPU time i flere timer (4-5 timer) Har kun vifte utstyr.. blåser luft inn , blåser luft ut osv Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 50 grader er nok den riktige, har sett folk med vannkjøling som ikke klarer 26 grader Sett folk som ikke klarer 26 Grader med vannkjøling? Ehm.. Det er svært få som klarer å nå så lave temperaturer når GPU NB og CPU kjøles. Har du vannkjøling selv sånn at du kan bekrefte utsagnet ditt ? les posten en gang til du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå