Gå til innhold

Junifest 2009 - HelenaN - 50mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk igen för alla fina kommentarer! Det är verkligen inspirerande att komma hit och läsa.

Angående horisonten så är jag enig i att bilden ser lite skev ut, men efter att ha ganskat den kom jag fram till att vattnet trots allt är rätt/rakt, så jag tror jag låter bilden vara som den är. Jag uppskattar ändå att ni påpekade det!

Lenke til kommentar

6. Juni:

Lördag var det Akam-träff här i Trondheim och vi gjorde en heldagstur ut till Austrått fort och borg. Det var en väldigt fin dag i trevligt sällskap. Tack alla!

Trots att jag tog många foton blev det ingen sådär riktigt bra med 50mm-objektivet. Den sociala biten tog kanske för mycket av min uppmärksamhet. :) I Brekstad tog jag denna bild i väntan på färjan. Det är ett väldigt vackert landskap, men jag gjorde det dessvärre inte rättvisa här. Jag önskar att jag hade haft lite mer tid.

post-178020-1244393303_thumb.jpg

EXIF: 1/40 (oops), f/8, ISO 100, 50mm.

Har inte tagit någon bild idag söndag. Vi får se om jag kommer mig ut nu ikväll eller inte... :)

Lenke til kommentar

8. Juni:

Igår blev det dessvärre ingen bild, men 6 dagar av 7 när man är Pingle är ju ikke så värst. :) Idag blev det en hyggelig liten fototur med en annan Akam-medlem och här är ett bilde:

post-178020-1244484445_thumb.jpg[

EXIF: 1/2500, f/2.8, ISO 400, 50mm.

Här är en bild jag funderade på att välja, men jag syntes att den är lite för lik 2. Juni, så det blev den ovan istället.

post-178020-1244484552_thumb.jpg

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar
8. Juni:

Igår blev det dessvärre ingen bild, men 6 dagar av 7 när man är Pingle är ju ikke så värst. :) Idag blev det en hyggelig liten fototur med en annan Akam-medlem och här är ett bilde:

Begge bildene for 8. var fine synes jeg...helt perfekt. :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...