Gå til innhold

[Løst]Reperasjon av 17-50mm gone bad!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har irritert meg i lengre tid over at den ytterste ringen på mitt Tamron 17-50mm objektiv er litt løs.

Den er ikke veldig løs, og det har ikke noe spesielt å si for bildekvaliteten men det irriterer meg.

Tenkte derfor at jeg skulle gjøre noe med det. Så jeg spratt opp ringen som går rundt kanten på glasset (skremmende prosess)

Under der fant jeg 3 skruer som jeg skulle skru helt ned for å stramme opp. 2 av de gikk fint å skru ned mens den siste sto dønn fast (ser ut til å være limt). Etter å ha tatt i noen ganger begynte skrujernet å glippe mer og mer, og nå er der ikke lenger kanter igjen å få feste i. Hva gjør jeg? Noen forslag?

MVH

Gunnstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror egentlig de skruene (hvis det er de samme som jeg tenker på) bare er der som festepunkt til å lime fast plastringen på, det er ikke mye mening i å stramme dem.

Min Tamron 17-50 mangler hele plastringen etter at kameraet tok seg en tur i bakken. Objektivet gjør nå jobben sin fremdeles.

Lenke til kommentar

Plastringen på min 17-50 løsnet etter et års bruk (forsiktig bruk). Da presset jeg inn litt hurtigtørkende og tyntflytende superlim mellom plastringen og selve objektivet. Fungerte glimrende, men viktig å passe på å ikke trø i for mye lim, fort gjort å søle noe inn på selve frontlinsa.

Lenke til kommentar
Plastringen på min 17-50 løsnet etter et års bruk (forsiktig bruk). Da presset jeg inn litt hurtigtørkende og tyntflytende superlim mellom plastringen og selve objektivet. Fungerte glimrende, men viktig å passe på å ikke trø i for mye lim, fort gjort å søle noe inn på selve frontlinsa.

Den løsningen tror jeg at jeg også går for. Ble litt bedre etter at jeg fikk strammet 2 av 3 skruer, men superlim er nok løsningen.

Lenke til kommentar

De tre skruene er posisjoner sådan at de gir et likt moment,så når du skrur to skruer forholdsvist kraftig til vil den tredje automatisk få samme moment.

Det du skulle ha gjort er og gi dem en kvart omdreining hver helt til de sitter.

Alt det jeg skriver her blir rene svada hvis skruene kun har en låsefunksjon til et gjenget parti :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...