Zappza Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei! Jeg har satt opp en Hyper-V server som jeg kjører 5 gjester på, men har litt problemer med disk eller nettverksytelsen. Når jeg kopierer filer fra en SATA2 harddisk til en annen SATA2 i Hyper-V hosten (host) får jeg hastigheter opp mot 70 MBps, men prøver jeg å kopiere de samme filene i en gjest hvor diskene er lagt til som Passthrough SCSI makser jeg ut på ca 30 MBps. Kopiering fra host til gjest ligger på ca 24 MBps. Gjesten kjører Windows Home Server og er basert på Windows 2003 Small Business Server, integration services er installert og nettverksadapteret er ikke legacy. Gjesten er også tilgjengelig over et 1GBps nettverk, og hastighetene der ligger på maks 20 MBps. Er veldig åpen for forslag til alternative måter og dele filene på, helst som ligner måten WHS håndterer harddisker på. (Bruk av en lagringspool, og all data fordeles på disse. Ikke som raid0, ettersom filene ikke blir splittet opp, men kopiert hele til hver enkelt harddisk.) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå