Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor viktig er utseende?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er personligheten som teller, men utseende som selger!

 

Jeg er selv jente og bruker mye tid på utseende mitt - fitness, helse og utseende er viktig for meg. Jeg føler meg mye bedre med meg selv om jeg går ut av døren om dagen og føler meg pen. Skal jeg være realistisk skal jeg si at jeg er ganske naturlig pen og trenger ikke mye sminke eller styling for å bli det. Allikevel får man en special feeling når man tar på seg ynglingsbuksa eller ynglingstoppen. Den utstrålingen man får av å føle seg bra kan virke inn på humør og andre steder på personligheten! Det er en sammenheng mellom mennesker som føler seg stygge og den deppresjon og angsten de ofte føler. Personer som ikke er fornøyde med seg selv om utseende sitt, møter ofte dagen med et helt annet blikk og holdning. En sur, deprimerende eller tragisk holdning, noen ganger.

 

Vel, siden jeg aldri har hatt problemer med å skaffe meg kjæreste pga utseende må jeg ta utgangspunkt i hva bestekompisen min tenker: han er 18 år og går etter jenter med en pen look. Tror ikke han har tenkt så mye på utstrålingen og alt det, men han fortalte meg at hvis han går etter personlighet ender det ofte i vennskap, mens hvis han går etter utseende og noen han er fysisk tiltrukket til, ender det ofte i kjærlighet og forhold. Han har hatt noen langvarige forhold, så for meg virker det som at teorien hans holder mål.

 

Vet ikke hvordan andre gutter tenker, men det er jo helt klart forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

 

Ved stadig misbruk av denne ordningen vil den bli fjernet.

 

Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold.

 

En rekke poster som brøt med dette, samt svarene på disse er slettet. Kommer dere over misbruk av gjestekonto vennligst bruk rapporter-knappen for å melde fra til en moderator. Ikke svar på innlegget. Det skaper bare merarbeid for oss, og er sløsing av tid da svar på poster som blir slettet også fjernes.

 

(Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Var mer opptatt av utseende når jeg var mindre.. en som kanskje ikke er den peneste kan være super sjarmerende selvom ;)

 

Men jeg liker jenter som trener i ny og ne, som liker å holde seg i form. Ikke oversminka dill dall, liker naturlige sporty jenter som liker å holde seg i form :)

Lenke til kommentar
Det er personligheten som teller, men utseende som selger!

 

Jeg er selv jente og bruker mye tid på utseende mitt - fitness, helse og utseende er viktig for meg. Jeg føler meg mye bedre med meg selv om jeg går ut av døren om dagen og føler meg pen. Skal jeg være realistisk skal jeg si at jeg er ganske naturlig pen og trenger ikke mye sminke eller styling for å bli det. Allikevel får man en special feeling når man tar på seg ynglingsbuksa eller ynglingstoppen. Den utstrålingen man får av å føle seg bra kan virke inn på humør og andre steder på personligheten! Det er en sammenheng mellom mennesker som føler seg stygge og den deppresjon og angsten de ofte føler. Personer som ikke er fornøyde med seg selv om utseende sitt, møter ofte dagen med et helt annet blikk og holdning. En sur, deprimerende eller tragisk holdning, noen ganger.

 

Vel, siden jeg aldri har hatt problemer med å skaffe meg kjæreste pga utseende må jeg ta utgangspunkt i hva bestekompisen min tenker: han er 18 år og går etter jenter med en pen look. Tror ikke han har tenkt så mye på utstrålingen og alt det, men han fortalte meg at hvis han går etter personlighet ender det ofte i vennskap, mens hvis han går etter utseende og noen han er fysisk tiltrukket til, ender det ofte i kjærlighet og forhold. Han har hatt noen langvarige forhold, så for meg virker det som at teorien hans holder mål.

 

Vet ikke hvordan andre gutter tenker, men det er jo helt klart forskjellig fra person til person.

Har man en überdigg dame, evt at man er forelsket, vil man gjerne finne seg i mer enn man vanligvis gjør.

Lenke til kommentar

Min mening: Før i tiden såg en ikke utseende som så viktig. Nå om dagen gjør en tydeligvis det. Før holdt folk ut med hverandre og hengte seg ikke opp bagateller.

 

Reality-TV og Hollywood-filmer setter standarden for hvordan sosialt vellykkede folk skal se ut. Enkelte folk går rundt med krav og forventninger til hvordan drømmepartneren skal se ut, selv om de ikke er penere selv enn at de bare må ta til takke med hva de får.

 

I tillegg springer det stadig ut nye trender og sneversynte nykker for hva som skal være akseptert og ikke hva utseende angår. Dette merkes tydeligst i urbane strøk. Vi vil ha/har allerede et samfunn som favoriserer de vakre og fryser ut de andre. Så ja: Utseende er viktig. Mange mener tydeligvis at det burde være det også. Jeg mener det ikke.

 

Ved å vektlegge utseende ytterligere i sosiale situasjoner og på arbeidsplasser kommer en til å skape flere tapere som fryses ut. Allerede i dag ser man en økende trend i at folk diskrimineres for sitt utseende. Et glimt inn i framtidens kresne, bortskjemte utvelgelsessamfunn om denne trenden eskalerer.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar

Hvis man først godtar at det er bedre å være pen enn å være stygg så burde det ikke komme som noen overraskelse at dette er en egenskap som vektlegges, uansett hvor lite relevant man selv synes det er. Uansett situasjonen så hjelper det å være pen, da selvsagt ikke som en erstatter for noe annet, men som en bonus. Har man to likt kvalifiserte mennesker som søker på en jobb, enten som selger eller programleder eller servitør eller vokalist, så velger man den som ser best ut. Dette har jeg egentlig ingenting imot, da jeg selv foretrekker å se på pene mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_stygg_*

UTSEENDE TELLER.

 

Jeg er en jente på 18, som er ekstremt stygg (ansikt) og har aldri vært i NÆRHETEN av å ha kjæreste. Det sier vel det meste.

 

Trådstarter har ingenting å klage over. Du sutrer fordi du er pen, og gutter verdsetter det fremfor intelligens? VÅKN OPP. Hvis du hadde vært smart, hadde du ikke trentg å spørre og innsett at de vil ha pene jenter, bare vær glad for at du har noen i det hele tatt!

 

Hver dag unngår jeg speilet og vemmes over ansiktet mitt. Jeg kan være utadvendt og sosial, og trekker til meg venner på den måten, men aldri guttevenner. Gutter holder seg langt unna. Tenk hvordan det må føles, før du setter i gang og klager. Jeg sier på ingen måte at det er skammelig at folk går etter utseende, jeg vil bare ikke være stygg, men slik er realiteten. Noen ting kan man ikke fikse med sminke, klær, eller kirurgi.

De vennene (og familie) jeg har "innrømmer" at jeg er stygg, og når dine nærmeste sier det, trenger man ikke mer bekreftelse - måtte bare legge til, så folk skjønner at jeg ikke overdriver.

 

Poster som gjest, fordi jeg ikke vil avsløre hvem jeg er.

Hilsen evigstygg, evigensom.

Lenke til kommentar

Hun kan jo godt være stygg, som i grisestygg, men om man bryr seg bare litt om hvordan man ser ut, trener, kjøper pent tøy og ordner seg (som i sminke, hår, hygiene osv.), har jeg vanskelig for å tro at det er umulig å finne seg en kjæreste. Ikke at jeg hadde valgt henne, men det ordner seg alltids for (nesten) alle.

Lenke til kommentar

Ja, de aller, aller fleste kan finne seg en kjæreste. Spørsmålet er bare om man er desperat nok til å bli sammen med en man bare liker sånn halvveis, eller om man fortsatt har håp nok i kroppen til å fortsette å se etter noen man kan falle fullt og helt for.

 

Jeg tenkte likt som "Gjest_stygg" i mange, mange år, og fikk også bekreftet selvbildet mitt fra familie og folk rundt meg. Men det har blitt bedre etter hvert, og det er nok mye takket være at jeg har kommet meg unna mobbing på skolen og distansert meg fra de familiemedlemmene som var verst på dette.

 

Dessuten har jeg funnet god feel good-verdi i å se på dokumentarer om folk som har ekstreme tilfeller av en eller annen fysisk deformasjon og lignende. Ganske kynisk, I know, men det funker bra på egen selvtillit.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å være slem, kald eller dum nå, bare så det er klart. Tittet på MySpace-profilen din, og ganske riktig så er du ikke verdens peneste. Faktisk tror jeg ikke jeg hadde hatt en kjæreste som ser ut som deg. Men du er dag på ingen måte så stygg som det "Gjest_stygg" beskriver! Selvfølgelig får man ikke velge å vrake på øverste hylle, men det går sikkert an å finne en all-right fyr. Generelt tror jeg folkene her inne (bortsett fra dem i motedelen og enkelte andre unntak) er langt "styggere" enn gjennomsnittsnordmannen i sin aldersgruppe, særlig etter bilder etter forumtreff osv. å dømme. Særlig jentene (er LC et unntak eller ikke? Jeg blir syk i hodet av å ikke vite det). Er man fornøyd funker det, men er glad jeg ble født med/har tatt i alle fall litt vare på et normalt pent ansikt. Ikke at jeg er veldig kjekk, men det er i all fall ikke noen hindring for meg.

 

Endring:

Haha, morsomt med dokumentarene dine! Sånn skal det være. :grin:

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...