dan882 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 tomt for proteinpulver igår kveld. når jeg spiste frokost idag spiste jeg 2 STORE skåler med havregryn, og 5 store grovskiver med vita hjertego leverpostei. føler meg enda sulten sammenheng? vanligvis er 2 skåler nok, eller 4 skiver. nå 5 skiver+ 2 skåler :S Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) tomt for proteinpulver igår kveld. når jeg spiste frokost idag spiste jeg 2 STORE skåler med havregryn, og 5 store grovskiver med vita hjertego leverpostei. føler meg enda sulten sammenheng? vanligvis er 2 skåler nok, eller 4 skiver. nå 5 skiver+ 2 skåler :S Protein gir masse metthetsfølelse. Er vel derfor det er viktigste ingrediens i div. slankepulver. Endret 29. mai 2009 av Frank2004 Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 hm. jeg ble ikke mett, men fant ut jeg hadde en udrukket en fra igår i kjøleskapet, så ble mett tilsutt. men seriøst altså:S Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Protein gir masse metthetsfølelse. Er vel derfor det er viktigste ingrediens i div. slankepulver. Det stemmer, det er også pga man skal forbrenne proteinet man spiser istedenfor at musklene forsvinner og at kroppen bruker mer kcal på å forbrenne/fordøye protein. TS, jeg vet ikke alder, kjønn eller vekt på deg, men om du kan spise to store boller havregryn (med melk?) uten problemer høres du jo ut som du ikke er en liten pusling hvertfall ^^ Og fra egen erfaring er ikke 5 skiver så særlig mye mat, det er nok til å gjøre meg mett om jeg ikke har trent eller noe ting, bare går rundt og slapper av. Så for meg blir 2 skåler havregryn konstantleddet her, som er ganske mye mat, mens skivene er litt mindre viktig, er ikke så mye mat i det tenker jeg. Kan jo være dette bare er tilfeldig? Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) hehe. er 16 år, er 182 høu ca, veier 72kg og har en enorm forbrenning:P er ikke noe spesielt stor egentlig. men trener hver dag Endret 1. juni 2009 av dan882 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du er høyere og lettere enn meg, altså har du nok mindre fett i alle fall, sikkert omtrent like mye muskler, du trener også mer enn meg. Jeg kan lett spise en skål havregryn + 4 skiver til et måltid, så virker rart at du ikke dette til vanlig. Synes det virker mer naturlig at du spiser denne mengden mat, og når du ikke tok proteinpulver fikk du vel bare ikke den samme metthetsfølelsen. Ganske logisk. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg kan lett spise en skål havregryn + 4 skiver til et måltid Selv blir jeg helt knust etter 80 gram havregryn Lenke til kommentar
dan882 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 ok. jeg får ikke samme metthetsfølelse hvertfall. men føler jeg må gå sulten fra bordet etter å ha spist et halvt brød, for å ikke ete opp hele brødet. men jeg føler meg sulten når jeg ikke føler meg mett på den måten nå må jeg likso ete dobbelt så mye for å få samme følelse, men da MÅÅ middagshvile til , og sting får jeg med en gang. med proteinmetthetsfølelsen var det ikke sting og langt i fra middagshvil x) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå