Gå til innhold

slutt på Proteinpulver, føler meg "umettelig" (blir ikke mett)

Anbefalte innlegg

tomt for proteinpulver igår kveld. når jeg spiste frokost idag spiste jeg 2 STORE skåler med havregryn, og 5 store grovskiver med vita hjertego leverpostei. føler meg enda sulten :p

sammenheng? vanligvis er 2 skåler nok, eller 4 skiver. nå 5 skiver+ 2 skåler :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tomt for proteinpulver igår kveld. når jeg spiste frokost idag spiste jeg 2 STORE skåler med havregryn, og 5 store grovskiver med vita hjertego leverpostei. føler meg enda sulten :p

sammenheng? vanligvis er 2 skåler nok, eller 4 skiver. nå 5 skiver+ 2 skåler :S

Protein gir masse metthetsfølelse. Er vel derfor det er viktigste ingrediens i div. slankepulver.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Protein gir masse metthetsfølelse. Er vel derfor det er viktigste ingrediens i div. slankepulver.

Det stemmer, det er også pga man skal forbrenne proteinet man spiser istedenfor at musklene forsvinner og at kroppen bruker mer kcal på å forbrenne/fordøye protein.

TS, jeg vet ikke alder, kjønn eller vekt på deg, men om du kan spise to store boller havregryn (med melk?) uten problemer høres du jo ut som du ikke er en liten pusling hvertfall ^^ Og fra egen erfaring er ikke 5 skiver så særlig mye mat, det er nok til å gjøre meg mett om jeg ikke har trent eller noe ting, bare går rundt og slapper av. Så for meg blir 2 skåler havregryn konstantleddet her, som er ganske mye mat, mens skivene er litt mindre viktig, er ikke så mye mat i det tenker jeg.

Kan jo være dette bare er tilfeldig?

Lenke til kommentar

Du er høyere og lettere enn meg, altså har du nok mindre fett i alle fall, sikkert omtrent like mye muskler, du trener også mer enn meg. Jeg kan lett spise en skål havregryn + 4 skiver til et måltid, så virker rart at du ikke dette til vanlig. Synes det virker mer naturlig at du spiser denne mengden mat, og når du ikke tok proteinpulver fikk du vel bare ikke den samme metthetsfølelsen. Ganske logisk.

Lenke til kommentar

ok. jeg får ikke samme metthetsfølelse hvertfall. men føler jeg må gå sulten fra bordet etter å ha spist et halvt brød, for å ikke ete opp hele brødet.

men jeg føler meg sulten når jeg ikke føler meg mett på den måten :p

nå må jeg likso ete dobbelt så mye for å få samme følelse, men da MÅÅ middagshvile til , og sting får jeg med en gang.

med proteinmetthetsfølelsen var det ikke sting og langt i fra middagshvil x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...