monsenroger Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei, Jeg kjøpte nylig en 2001 BMW 520D E39 og er kjempefornøyd, men jeg sliter med håndbrekke i bratte bakker. Leverte den inn for å få det strammet etter jeg kjøpte bilen hos forhandler som var en garantisak. Greia er at jeg har levert den 2 ganger uten at jeg har merket noe forskjell på den og de sier at den ikke kan strammes noe mere. Ligger problemet en annen plass? Forhandleren er for øvrig ikke merkeverksted for BMW. Er ikke så fryktelig stort problem, men rett skal være rett. -Roger Lenke til kommentar
Virion Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Sannsynligvis lite klosser igjen. Eller så ligger klossene for langt unna skive pga. dårlig justering av stempel ved montering. Skru stempelet ut til klossene subber innat skiven, men ikke så mye at skiven ikke kan snus. Kan også være at du har fått vann i håndbrekk mekanismen i kaliperene dine. Lite trolig med det kan være. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Brekket går ikke på calipperen. Det er trommelbrems inni bremseskivene bak. Skift bremsebånd og evt. skiver og klosser, så er det i orden. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Da brekket føles løst på Peugeoten min, så var det nedslitte skiver framme som hadde skylden. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Da brekket føles løst på Peugeoten min, så var det nedslitte skiver framme som hadde skylden. Det har ingenting å si, da brekket går på egne bremsesko i trommel bak på BMW E39. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå