Svennik Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei Jeg går i 3kl. på videregående skole, og har IT som realfag. Så uheldig som jeg var kom jeg opp i dette faget som avsluttende eksamen. Det har seg også slik at jeg har vært litt for avhengig av resten av klassen for å komme meg gjennom dette faget, siden jeg synes det er usansynlig kjedelig. Noen som har noen gode råd om hva jeg burde lære meg som er grunnleggende, og kan hjelpe til å få en stå-karakter? Lenke til kommentar
krokeen Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Du kan jo starte med å finne ut hva som er pensum for dette faget, og ta det der ifra Lenke til kommentar
Svennik Skrevet 29. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2009 Du kan jo starte med å finne ut hva som er pensum for dette faget, og ta det der ifra Det var ingen dum ide! Ingen som har noen mer lettvint måte? hehe Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det er vel ett nytt fag som det er eksamen i for første gang dette året. Så da er det lite sannsynlig at noen har hatt den før. Såvidt jeg forstod det så er dette faget svært forskjellig fra for eksempel Systemutvikling som var ett IT-fag i Reform 94 (Den gamle reformen) Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Nah, det har vært eksamen i faget i fjor. Synes ikke synd på trådstarter, dette visste du kunne skje. Heldigvis kan man dreasse med seg all mulig dokumntasjon og alle hjelpemidler på eksamen. Det skal ikke mye til. Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 jøss.. trodde ikke det gikk noen tredjeklasse fag fra kunnskapsløftet i fjor.. jaja da lærte jeg no nytt i dag også. Hva går faget ut på da? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hvilket program bruker dere? AC3? Har hørt fra vår lærer at det er vanlig at det kommer oppgaver hvor man må lage en form forr spørreundersøkelse evt flervalgstest. Du kan jo se på tidligere eksamener og heldagsprøver å se hva de fokuserte på. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 <br />jøss.. trodde ikke det gikk noen tredjeklasse fag fra kunnskapsløftet i fjor.. jaja da lærte jeg no nytt i dag også. Hva går faget ut på da?<br /><br /><br /><br /> Man behøver ikke å gå tredjeklasse for å ta et tredjeklasseprogramfag, vettu.. Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ja man bruker ac3. Eksamenen kommer sikkert til å bli delt i 3 oppg. 1) Animasjon/Manipulasjon av bilder, bruk av photoshop og flash 2) Tekstoppgave, planlegging. Les kap 10. 3) Programmering, sannsynlig at det blir den å lage et spørreprogram/bestillingsprogram. Forsøk å få med så mange eksempeloppgaver som mulig på eksamen, kanskje noen læreren har lagt ut.. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har du/nokon kodane til slike spørreprogram? Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Slik at du kan endre koden og bestå? Nei, vet du hva. Jeg synes ikke synd på de som ikke arbeider med et fag; har du ikke kompetansen, skal du heller ikke klare eksamen. Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Enig med fyren ovenfor. Spør læreren din om noen eksempeloppgaver - h*n må jo ha lagt ut noe i løpet av de to semestrene? Da har du ihvertfall med deg noe på xamen som du kan evt endre på og iallefall stå! Lenke til kommentar
Svennik Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Takk for tipsene, har jobbet mye med manipulasjon av bilder, pluss lage spørreprogram/bestillingsprogram. Lenke til kommentar
fireman_jorgen Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Skal opp i IT eksamen på torsdag. Får forberedelsesdel ï morgen klokken 0900. SPENNENDE! Lenke til kommentar
Svennik Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Tema: Stortingsvalget 2009 På eksamen vil du få oppgaver knyttet til stortingsvalget høsten 2009. De svarene du produserer på eksamen, skal fungere som et bidrag til et nettsted for ungdom som tematiserer politikk og stortingsvalg. Aktuelle oppgaver til eksamen kan være utvikling og dokumentasjon av applikasjoner i tilknyttning til informasjon om valget, med multimediale presentasjoner og programering av kunnskapstester om politikk og politikere. På eksamen får du utlevert bilder, lyd og filmmateriell du skal bruke. Dette var da forberedelses delen vi fikk i dag. Ser ut som om dette kan gå ganske bra! Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ser ut til å bli en del programmering syns jeg. Det er med andre ord ikke bra... Blir nok oppgave med en slags quiz, så får gå etter ett sånt eksempel. Men let's be real, så lenge jeg klarer å få ståkarakter på Flash oppgavene er jeg fornøyd Lenke til kommentar
Svennik Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ser ut til å bli en del programmering syns jeg. Det er med andre ord ikke bra... Blir nok oppgave med en slags quiz, så får gå etter ett sånt eksempel. Men let's be real, så lenge jeg klarer å få ståkarakter på Flash oppgavene er jeg fornøyd Blir nok ikke veldig mye programmering, bare en liten flervalgsquiz. Malen til den kan du jo lage på forhånd med hjelp av læreren din. Lenke til kommentar
fireman_jorgen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Yess, da har jeg laget en stortingsquiz med sesjonsvariabler... En quiz de fleste burde å svare på Så da får vi bare krysse fingrene på at det faktisk er det vi får i oppgave å gjøre Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jaaja, gikk greit den! Opg1 var naturligvis hakka møkk med flash og photoshop, mens opg2 gikk bra med quiz eksempelet vi hadde lagd tidligere.. bare la til flash film og lyd via dreamweaver. Klarte ikke lage nye websider for hvert spørsmål da, alt lå på samme side men hadde fått tiltelt 'en' side hver. Opg3 ble bare rot, for mye å dill&dall også ante jeg rett og slett ikke hvordan jeg skulle gjøre. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Programmering på VGS? what? Hvilket språk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå