Gå til innhold

Eksamen i IT2

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går i 3kl. på videregående skole, og har IT som realfag.

Så uheldig som jeg var kom jeg opp i dette faget som avsluttende eksamen.

Det har seg også slik at jeg har vært litt for avhengig av resten av klassen for å komme meg gjennom dette faget, siden jeg synes det er usansynlig kjedelig.

Noen som har noen gode råd om hva jeg burde lære meg som er grunnleggende, og kan hjelpe til å få en stå-karakter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ett nytt fag som det er eksamen i for første gang dette året. Så da er det lite sannsynlig at noen har hatt den før. Såvidt jeg forstod det så er dette faget svært forskjellig fra for eksempel Systemutvikling som var ett IT-fag i Reform 94 (Den gamle reformen)

Lenke til kommentar

Ja man bruker ac3. Eksamenen kommer sikkert til å bli delt i 3 oppg. 1) Animasjon/Manipulasjon av bilder, bruk av photoshop og flash 2) Tekstoppgave, planlegging. Les kap 10. 3) Programmering, sannsynlig at det blir den å lage et spørreprogram/bestillingsprogram. Forsøk å få med så mange eksempeloppgaver som mulig på eksamen, kanskje noen læreren har lagt ut..

Lenke til kommentar

Tema: Stortingsvalget 2009

På eksamen vil du få oppgaver knyttet til stortingsvalget høsten 2009. De svarene du produserer på eksamen, skal fungere som et bidrag til et nettsted for ungdom som tematiserer politikk og stortingsvalg.

Aktuelle oppgaver til eksamen kan være utvikling og dokumentasjon av applikasjoner i tilknyttning til informasjon om valget, med multimediale presentasjoner og programering av kunnskapstester om politikk og politikere.

På eksamen får du utlevert bilder, lyd og filmmateriell du skal bruke.

Dette var da forberedelses delen vi fikk i dag. Ser ut som om dette kan gå ganske bra! :)

Lenke til kommentar

Ser ut til å bli en del programmering syns jeg. Det er med andre ord ikke bra... Blir nok oppgave med en slags quiz, så får gå etter ett sånt eksempel.

Men let's be real, så lenge jeg klarer å få ståkarakter på Flash oppgavene er jeg fornøyd :p

Lenke til kommentar
Ser ut til å bli en del programmering syns jeg. Det er med andre ord ikke bra... Blir nok oppgave med en slags quiz, så får gå etter ett sånt eksempel.

Men let's be real, så lenge jeg klarer å få ståkarakter på Flash oppgavene er jeg fornøyd :p

Blir nok ikke veldig mye programmering, bare en liten flervalgsquiz. Malen til den kan du jo lage på forhånd med hjelp av læreren din.

Lenke til kommentar

Jaaja, gikk greit den!

Opg1 var naturligvis hakka møkk med flash og photoshop, mens opg2 gikk bra med quiz eksempelet vi hadde lagd tidligere.. bare la til flash film og lyd via dreamweaver.

Klarte ikke lage nye websider for hvert spørsmål da, alt lå på samme side men hadde fått tiltelt 'en' side hver.

Opg3 ble bare rot, for mye å dill&dall også ante jeg rett og slett ikke hvordan jeg skulle gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...